سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دلاری برای توسعه اولین گوشی هوشمند مبتنی بر Ubuntu

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت بریتانیایی Canonical سرمایه گذاری را بالغ بر ۱۰ میلیون دلار انجام داده است تا به واسطه آن گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل متن‌باز Ubuntu را توسعه دهد و به نقل از کارشناسان این بزرگترین سرمایه‌گذاری تاریخ روی نسخه موبایلی سیستم‌عامل یاد شده محسوب می‌شود.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این شرکت اعلام کرده است که تا پیش از عرضه اولین گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل Ubuntu مجموع سرمایه‌گذاری‌های خود در این زمینه را به ۳۲ میلیون دلار خواهد رساند و از هم‌اکنون تا کمتر از یک هفته دیگر این میزان سرمایه‌گذاری را انجام خواهد داد. این شرکت گفته است که اگر به اهداف خود در این زمینه نرسد تمام پولی که سرمایه‌گذاران پرداخت کرده‌اند را به آن‌ها باز می‌گرداند.
 
این شرکت توضیح داد که هم‌اکنون یک گوشی هوشمند با سیستم عامل یاد شده را تولید کرده است و نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر است تا بتواند آن را به تولید انبوه برساند. سرمایه‌گذاری ۳۲ میلیون دلاری برای ساخت ۴۰ هزار دستگاه گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل Ubuntu مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
نخستین گوشی هوشمندی که در این زمینه ساخته شده است Ubuntu Edge نام دارد و به گونه‌ای ساخته شده است که به صورت همزمان دو سیستم‌عامل Ubuntu و اندروید را روی خود جا داده است و به صورت کامل تمام خدمات نسخه رایانه‌ای سیستم‌عامل Ubuntu را در اختیار کاربران می‌گذارد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.