سرمایه بانک مسکن افزایش یافت

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

سرمایه بانک مسکن افزایش یافت | چاپ |
یکشنبه ۰۶ مرداد ساعت ۱۶:۱۷ اعضای مجمع بانک مسکن با پیشنهاد افزایش سرمایه این بانک موافقت کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، مجمع عمومی بانک مسکن با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، نمایندگان وزارت‌خانه‌های راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان سازمان حسابرسی و بانک مرکزی و نمایندگان مجمع در سالن اجتماعات ادارات مرکزی بانک مسکن برگزار و صورت های مالی ان تصویب شد. در این جلسه، پس از ارائه گزارش عملکرد بانک مسکن ، صورت‌های مالی بانک در سال بررسی شد و مورد تصویب اعضای مجمع قرار گرفت. در ادامه، پیشنهاد افزایش سرمایه از سوی هیات مدیره بانک مطرح و با موافقت اعضای مجمع، سرمایه بانک مسکن به میزان ۳۰،۷۳۵ میلیارد ریال تصویب شد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی به نیابت از دولت از تلاش‌های بانک مسکن در همراهی و پیشبرد برنامه‌های اقتصادی دولت تقدیر کرد و گفت: بانک مسکن در اجرای طرح مسکن مهر تلاش مضاعف داشته است.
سید شمس الدین حسینی گفت: بانک مسکن برای ۲٫۴ میلیون واحد مسکونی در تمام شهرها و روستاهای کشور تسهیلات پرداخت کرده است که تاکنون حدود ۱۵۰۰۰ میلیارد ریال آن بازپرداخت و به بانک مرکزی عودت داده شده و معوقات آن نیز از میانگین معوقات بانکی کشور، کمتر است.
وی افزود: بانک مسکن براساس مصوبات دولت به تداوم برنامه مسکن مهر، اهتمام ویژه دارد.
حسینی همچنین از همکاری صمیمانه بانک مسکن در بازسازی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی، بوشهر، هرمزگان و سیل مازندران قدردانی کرد و افزود:‌ سال قبل مصوبه کارگشای بانک مسکن در حمایت از دولت برای بازسازی این مناطق به ویژه زلزله زده آذربایجان شرقی، افتخار ثبت رکورد در تعداد، کیفیت و سرعت بازسازی مناطق زلزله زده را رقم زد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.