سرمایه عمر از نگاه امام(ره)

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «سرمایه عمر» بیست و چهارمین عنوان از «مجموعه امام خمینی(ره) و مفاهیم اخلاقی» به قلم طیبه مظهری توسط انتشارات چاپ و نشر عروج( وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره)) منتشر شد.

آنطور که ناشر می‌گوید مجموعه «امام خمینی و مفاهیم اخلاقی» کوششی است برای فرا رفتن از پاره ای از حجاب ها و آشنا ساختن نسل جوان با یکی از ابعاد اساسی امام، یعنی بعد اخلاقی. نویسندگان این مجموعه کوشیده اند تا مفاهیم کلیدی اندیشه اخلاقی امام را به گونه ای منظومه وار توضیح دهند و زمینه را برای درک کاملتری از آرای اخلاقی امام فراهم آوردند. مفروض نویسندگان این مجموعه آن بوده است که نقطه عزیمت امام، اخلاق بوده و حتی نگاه ایشان به سیاست ازاین منظر بوده است لذا پدید آوردن چنین مجموعه ای برای فهم اندیشه مرکزی ایشان لازم است. در این طرح که برای قشر جوان تدوین شده، کتاب‌هایی با حجم کم (۸۰ تا ۱۰۰ صفحه) و شامل مطالب مورد نیاز و قابل استفاده جوانان، با استفاده از آیات و روایات و نیز با توجه به آثار امام خمینی(ره) تهیه و تدوین می‌شود.

در مقدمه این کتاب آمده است: «گذشت زمان و سپری شدن روز و شب و کاهش پیوسته از عمرها و فرصت ها ، در عین حال که از روشن‌ترین واقعیات است، مورد بیشترین غفلت قرار گرفته است و خسارت های بسیاری از این رهگذر و با از بین رفتن سرمایه عمر نصیب انسان ها گردیده است. برای این که ما نیز با ارزش عمر و فرصت بیشتر آشنا شده و این سرمایه گرانبها را از دست ندهیم، نوشتار حاضر با توجه به برنامه نظری و عملی در آیات و روایات و نیز با نگاهی به زندگی برخی بزرگان و به ویژه زندگی ارزشمند امام خمینی(ره) فراهم شده است.»

در ارائهمجموعه «امام خمینی و مفاهیم اخلاقی» جنبه های مهمی مورد توجه خاص نویسندگان بوده است. از جمله این جنبه ها می توان به به رعایت نثر معیار و توجه به اصول درست نویسی، بهره مندی از میراث ادبی و اخلاقی گذشته و پیوند آرای امام بدان و همچنین کوشش جهت ارائه نگاهی تازه و کارگشا به مباحث اخلاقی اشاره کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران کتاب «سرمایه عمر» در ۷۸ صفحه و شمارگان ۵۰۰۰ نسخه با قیمت ۱۴۰۰ تومان توسط انتشارات چاپ و نشر عروج منتشر شده است.

 

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.