سرمایه گذاری در بنادر کشور در حال افزایش است

مدیر عامل سازمان بنادر دریانوردی:

صدر گفت: سرمایه گذاری در بنادر کشور طبق گزارشات روز به روز افزایش یافته و از سال ۸۴ رشد سرمایه گذاری و فعالیت بندری را براساس منحنی با شیب صعودی نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری برنا به بیستمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی، سید عطاالله صدر امروز طی نشست خبری و تشریح اقدامات انجام گرفته به موضوع بیمه دریایی اشاره کرد و اظهار داشت: باید به معافیت مالیاتی توجه شود و کشتیرانی ها از این خدمات استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به نقش توسعه منابع انسانی پنل منابع انسانی بسیار مهم بود به طوریکه تربیت نیروی انسانی و ارتقای سطح علمی، تکنولوژیک و فراوری در بخش های دریایی مورد توجه قرار گرفت.

مدیر عامل سازمان بنادر دریانوردی با بیان اینکه در بحث دریانوردی تا آخر برنامه پنجم ۵ ساله توسعه به ۵ هزار نیروی انسانی نیاز داریم، گفت: کشور ما در نیمه فعالیت های دریایی نیروهای مستعد دارد و زمینی برای اشتغال نیز فراهم است.

صدر با تاکید بر اینکه نیروهای ایرانی دریانورد ما در سطح بین المللی قرار دارند و این زمینه برای استفاده از این ظرفیت است، اظهار داشت: نیروهای انسانی مورد نیاز برای این بخش در فعالیت های داخلی و نیروهای ایرانی در فعالیت های خارجی نیز توسط بخش های آموزشی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده در این همایش اشاره کرد و گفت: بخش توسعه فعالیت های دریایی و بندری، ظرفیت بنادر در شمال و جنوب، وضعیت ممتاز در خاورمیانه و وجود و عبور کلیدورهای شمال- جنوب و شرق و غرب برای توسعه ترانزیت فراهم کرده که علاوه بر نقش ملی نقش منطقه و فرامنطقه را نیز باید ارتقا ببخشیم.

صدر در ادامه خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی در پس کرانه ها ایجاد فرصت ها و ظرفیت ها برای سرمایه گذاران توسط سازمان بنادر انجام می شود و در بنادر علاوه بر تخلیه و بارگیری، تولید، توزیع و لوجستیگ باید نقش آفرین باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سازمان بنادر برای ارتقای بنادر نسل سوم پس کرانه ها را ارتقا داده اظهار داشت: سرمایه گذاری در بخش خصوصی مستلزم فراهم آوری بستر در پس کرانه ها است که منجر ایجاد کارخانه های شکر، سیلوها و ترمینال کانتینری می شود.

وی با بیان اینکه رونق اقتصادی و اشتغال در نوار شمالی ایجاد خواهد شد، افزود: گردشگری و زمینه آن در کشور وجود دارد که باید در این زمینه تلاش خود را دو چندان کنیم.

صدر خاطر نشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی این اطمینان را برای سرمایه گذاران فراهم آورده که بتوانند در بنادر کشور سرمایه گذاری کنند و حتی آن را تضمین نیز می کند.

وی اظهار داشت: کشور ما از قابلیت ترانزیت بالایی برخوردار است به طوریکه در برنامه ۵ ساله ظرفیت ۲۰ میلیون تن محقق شد باید تا آخر برنامه پنجم به ۵۰ میلیون تن برسد. به نحوی که سودی که عاید کشور می شود، می تواند جایگزین صادرات نفتی شود.

صدر در بخش دیگری از سخنان خود به حجم و رشد سرمایه گذاری ها در بنادر کشور اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری در بنادر کشور طبق گزارشات روز به روز افزایش یافته و از سال ۸۴ رشد سرمایه گذاری و فعالیت بندری را براساس منحنی با شیب صعودی نشان می دهد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: حدود ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بنادر در دست اجرا بوده که به طور مساوی نیمی از آن توسط سازمان بنادر و نیم دیگر آن توسط بخش خصوصی در پس کرانه ها بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان از ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دریایی در جزیره کیش خبر داد و گفت: این نمایشگاه با فعالیت دایمی میزبان ارگان ها و تمام کسانی که در بخش دریایی حضور دارند، فعالیت خواهد داشت.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.