سرمربی سابق تیم ملی کشتی و بازیگر سینما در CCU بستری شد

سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی و دارنده مدال نقره جهان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در آمستردام هلند بستری شد.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی و بازیگر سینما در CCU بستری شد

به گزارش ممتاز نیوز، حسین ملاقاسمی سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی ایران و دارنده مدال نقره جهان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در شهر آمستردام هلند بستری شد.

فرزند این چهره نامدار و اخلاق‌مدار کشتی ایران در گفتگو با ایسنا، با اعلام این مطلب، اظهار کرد: حال عمومی پدرم چندان مساعد نیست و متاسفانه با کاهش سطح هوشیاری در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است. از همه مردم می‌خواهم برای سلامتی او دعا کنند.

ملاقاسمی متولد سال ۱۳۱۱ و از همدوره‌ای جهان پهلوان تختی است که در مسابقات جهانی کشتی آزاد در سال ۱۹۵۷ در استانبول ترکیه موفق به کسب مدال نقره جهان شد، وی سپس به رشته کشتی فرنگی آمد و در رقابت های جهانی سال‌های ۱۹۶۱ و ۱۹۶۲ در ژاپن و آمریکا برای ایران به میدان رفت اما موفق به کسب مدال نشد. وی همچنین در دو المپیک ۱۹۶۰ و ۱۹۶۴ برای ایران کشتی گرفت.

وی در سال‌های بعد به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی مشغول به فعالیت شد و در جریان بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران که تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب ۸ مدال طلا توسط علی‌آبادی، تورانیان، یداللهی‌،دلیریان، قنبری، کریمی، مشتاقی و فیلابی و یک نقره نظافت‌دوست، مقتدرانه بر سکوی نخست ایستاد، هدایت تیم ملی را بر عهده داشت. وی همچنین سابقه عضویت در شورای فنی کشتی فرنگی را دارد.

ملاقاسمی همچنین از سال ۱۳۴۵ وارد سینما شد و در تعدادی از فیلم‌های سینمایی قبل و بعد از انقلاب به ایفای نقش پرداخت که مورد توجه قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.