سرمربی پرسپولیس / پرونده

میثم بهرامی / پرسپولیسی ها از همان اول هم سر کار بودند. دنیزلی از همان زمانی که لیگ تمام شد به کشورش برگشت و هر روز می گفت برای فصل آینده به ایران برمی گردد، اما حالا می شود فهمید که او قصد بازگشت به ایران را نداشته. چند روز پس از این که دنیزلی به ترکیه رفت، اخباری مبنی بر مذاکره او با باشگاه بشیکتاش منتشر شد{ایــنــجــا}. اما باشگاه پرسپولیس به شدت این موضوع را تکذیب می کرد.

چند روز که گذشت، اخبار ضد و نقیض در این مورد به پایان رسید؛ آن هم با انتشار خبر منتفی شدن حضور دنیزلی در بشیکتاش. رسانه های ترکیه ای چند روزی در این مورد سکوت کردند اما پس از چند روز دوباره اخباری را منتشر کردند که همگی نشان می داد دنیزلی واقعا با بشیکتاش مذاکره کرده است. طبق اخباری که از ترکیه مخابره می شد، دنیزلی حتی در مورد مبلغ قراردادش هم با بشیکتاش صحبت کرده بود{ایــنــجــا}. باشگاه بشیکتاش همزمان که با دنیزلی مذاکره می کرد، با گزینه های دیگری هم مذاکرات خود را به پیش می برد که در نهایت آی بابا سرمربی بشیکتاش شد. با انتشار سرمربیگری آی بابا در بشیکتاش، این خبر هم مخابره شد که دنیزلی به زودی به ایران برمی گردد. اما بازگشت دنیزلی به ایران، هیچ وقت اتفاق نیفتاد. سرانجام در تاریخ دوم تیرماه برنگشتن دنیزلی به صورت رسمی از سوی باشگاه پرسپولیس اعلام شد {ایــنــجــا} .

از طرفی با منتفی شدن حضور دنیزلی در ایران، رویانیان که نمی خواست هواداران پرسپولیس نگران وضعیت تیمشان باشند، قول داد تا ۴۸ ساعت دیگر سرمربی جدید پرسپولیس را معرفی کند{ایــنــجــا}. پس از این، نام سه مربی رسما برای مذاکره با پرسپولیس اعلام شد. متسو، گابریل کالدرون و مانوئل خوزه سه مربی بودند که پرسپولیس رسما مذاکراتش را با آن ها انجام داد {ایــنــجــا}. از آن به بعد بود که مشکلات پرسپولیس جدی تر از گذشته شد. پرسپولیس در مذاکره با هر گزینه به یک مشکل می خورد. مشکل اول با مانوئل خوزه بود{ایــنــجــا}. این مربی که از گذشته مشکلاتی را با کارلوس کروش سرمربی تیم ملی ایران دارد، ظاهرا از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال گزینه مناسبی شناخته نشد و پرسپولیسی ها قید او را زدند. کالدرون هم مبلغ بالایی را پیشنهاد کرده بود و متسو هم از داخل ایران با مخالفت هایی مواجه شد؛ مخالفت هایی که نتیجه اش پخش تراکت در تمرین پرسپولیس بر علیه این مربی بود{ایــنــجــا}. البته رویانیان در مورد تراکت هایی که علیه متسو در تمرین پرسپولیس منتشر شده بود گفت: تخریب متسو هدفمند است و مشکوک. او با این جمله نشان داد که بی خیال متسو نشده و هنوز هم روی این مربی حساب می کند. با این حال رویانیان برای مذاکره با سایر گزینه ها به ترکیه هم سفر کرد{ایــنــجــا}. او در یکی از سفرهایش به ترکیه، با ژرار هولیه مربی معروف فرانسوی مذاکراتی انجام داد اما بلافاصله پس از انتشار خبر مذاکرات هولیه با رویانیان، مشخص شد که این مربی با تیم ردبول به توافق رسیده است{ایــنــجــا}.

 پس از پیوستن هولیه به ردبول بود که رویانیان از پیدا کردن مربی خارجی منصرف شد. او که حالا محبوبیت زیادی بین هواداران پرسپولیس دارد{ایــنــجــا} ناگهان در مصاحبه ای اعلام کرد که اگر با سرمربی خارجی به توافق نرسد، علی پروین سرمربی پرسپولیس خواهد شد{ایــنــجــا}. البته ماجرای پروین ۲۴ ساعت هم طول نکشید و پس از آنکه هواداران در تمرین صبح چهارشنبه پرسپولیس شعارهایی علی پروین دادند{ایــنــجــا} خود او از سرمربیگری این تیم انصراف داد{ایــنــجــا}. البته از آنجا که رویانیان و پروین رابطه خوبی با یکدیگر دارند، رویانیان مسئولیت انتخاب سرمربی را به پروین واگذار کرد{ایــنــجــا}.

 پس از آن بود که نام محمد مایلی کهن هم وارد لیست گزینه های سرمربیگری پرسپولیس شد{ایــنــجــا}. البته همه می دانند که پروین و مایلی کهن رابطه خوبی با یکدیگر ندارند و او قطعا با توصیه پروین به لیست گزینه های سرمربیگری پرسپولیس اضافه نشده است. با این حال یکی از گمنه زنی هایی که در مورد نیمکت پرسپولیس وجود داشت این بود که نام علی دایی هم به عنوان گزینه ای جدی مطرح شود، تا با تکمیل سناریویی از پیش طراحی شده، برونو متسو روی نیمکت پرسپولیس بنشیند{ایــنــجــا}. گرچه بعدا مشخص شد این گمانه زنی هم درست نیست چراکه خود متسو از حضور در پرسپولیس انصراف داد. فعلا جدی ترین گزینه نیمکت پرسپولیس علی دایی است که گفته می شود امروز هم با رویانیان جلسه ای برگزار خواهد کرد. 

۴۳ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.