سرنشین آپولو درگذشت

جام جم آنلاین: «نیل آرمسترانگ»پس از ۴۳ سال از زمان نشستن بر روی سطح کره ماه در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

به گزارش جام جم آنلاین وی که در سال ۱۹۶۹ میلادی با سفینه آپولو ۱۱ به عنوان نخستین انسان بر روی کره ماه گام نهاده بود شگفتی‌های خلقت پروردگار را فراسوی کره زمین دید و اکنون در حالی قدم به دیار باقی می‌گذارد که از آن زمان تا کنون فرد دیگری مانند آرمسترانگ نتوانسه است بر روی کره ماه گام بگذارد.

یکی از دلایلی که برخی کارشناسان نسبت به سفر سفینه آپولو ۱۱ با سرنشینی آرمسترانگ و دیگر همراهش، شک دارند این است که پس از گذشت این همه سال و با توجه به پیشرفت علم هوا فضا آمریکا دیگر اقدام به سفر به کره ماه نکرد؟

حتی پس از سفر آپولو ۱۱ به کره ماه و تبلیغات وسیعی که برای این پیشرفت صورت گرفت، در برنامه‌ای دیگر به نام «کاپری کورن یک»آمریکا برای اثبات اقتدار خود در فضا پروژه سفر به کره مریخ را کلید زد.

اما این پروژه تنها یک نمایش تبلیغاتی بود و هیچ سفر و پورازی هم به سوی کره مریخ انجام نشد و به رسوایی بزرگی برای آمریکا تبدیل شد.

نیل آرمسترانگ هنگامی که بر روی خاک کره ماه گام نهاد این جمله معروف را به زبان آورد،؛این گامی کوچک برای یک انسان و جهشی بزرگ برای بشریت است.

نیل آرمسترانگ در پنجم ماه اوت سال ۱۹۳۰ در ایالت اوهایو آمریکا به دنیا آمد و روز گذشته در سن ۸۲ سالگی و در سال ۲۰۱۲ میلادی درگذشت.

آرمسترانگ در سال ۱۳۴۸ خورشیدی سفری هم به تهران داشته است و به همراه دیگر همکارانش به تشریح چگونگی سفر به کره ماه پرداخت.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.