سرنوشت عجیب بعضی جنازه‌ها

۰۲م اسفند ،

در این گزارش به بعضی شیوه‌های تعامل با پیکر مردگان در جهان می‌پردازیم.


واکینگ‌ها یا ساکنان قدیمی دانمارک، جنازه‌های مردگان خود را در کنار وسایل شخصی آنها داخل کشتی‌های بادبانی قرار می‌دادند سپس کشتی‌ها را وسط دریا برده و آنها را آتش می‌زدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، مردم مناطق مختلف جهان از قبل‌های دور تاکنون از شیوه‌های گوناگونی برای تعامل با جنازه مردگان خود استفاده می‌کنند. بعضی از این شیوه‌ها همچنان وجود دارند و بعضی دیگر به تاریخ پیوسته‌اند.

در این گزارش به بعضی شیوه‌های قدیمی تعامل با پیکر مردگان در مناطق مختلف جهان می‌پردازیم.

هندوستان

در مناطق مختلف هندوستان از شیوه سوزاندن جنازه‌ها پس از مرگ اشخاص و ریختن خاکستر آن در رودخانه استفاده می‌شود. در دوران قدیم در بعضی از قبایل، زنان نیز به همراه جنازه همسر متوفی خود به صورت ارادی یا اجباری، سوزانده می‌شدند. با وجود اینکه هم اکنون سوزاندن همسر زنده شخص متوفی جرم است اما هر از چند گاهی در بعضی از مناطق، چنین اتفاقی روی می‌دهد.

چین قدیم

در چین قدیم، تابوت‌ها به صورت معلق از مکان‌های مرتفع آویزان می‌شوند. بعضی مواقع ممکن است این کفن‌ها به زمین سقوط کنند و سبب تک‌ تکه شدن جنازه‌ها یا باقی مانده اجساد شوند.

تبت

اهالی تبت جنازه مردگان خود را به عنوان صدقه برای پرندگان عرضه می‌کنند. آنها جنازه مردگان خود را تکه تکه می‌کنند و سپس در مناطق مرتفع مانند قله کوه‌ها یا تپه‌های بلند قرار می‌دهند تا پرندگان و حیوانات شکارچی سراغ این جنازه‌ها بیایند.

مومیایی اجساد

اواخر قرن نهم مومیایی کردن جنازه‌ها در بعضی از مناطق جهان وجود داشت. این جنازه‌های مومیایی شده تا سال‌ها سالم باقی می‌مانند.

اروپا

قبل از اینکه طاعون در سراسر اروپا گسترش یابد در بعضی از مناطق، مردم این منطقه شیوه عجیبی دست می‌زدند. آنها جنازه مردگان خود را در مرداب‌ها دفن می‌کردند اما گسترش طاعون سبب شد این شیوه متوقف شود.

برج های خاموش

زردشتی‌ها معتقد به نجاست جنازه مردگان می باشند به همین سبب آنها در سال‌های دور ، جنازه‌ها را در مکانی با عنوان برج‌های خاموش قرار می‌دادند تا پرندگان شکارچی آنها را بخورند. سپس استخوان‌ها را به دورن دخمه می‌انداختند… برج‌های خاموش حفره دایره‌ای شکل می باشند که سبب می‌شود پرندگان در هنگام پرواز، جنازه‌ها را ببینند.

استرالیا

بخشی از بومیان استرالیا در زمان‌های دور، جنازه مردگان خود را در بالای درخت می‌بستند تا پرندگان شکارچی بتوانند از آنها تغذیه کنند.

بخش دیگری از ساکنان اصلی استرالیا به نام ابوریگین پس از مرگ اشخاص، او را در میان شاخ و برگ‌های بسیار بر روی یکی از مناطق مرتفع قرار می‌دهند و پس از متلاشی شدن جنازه، استخوان‌ها را جمع آوری کرده و آنها را رنگ می‌زنند و به عنوان گردنبند استفاده می‌کنند یا اینکه بر روی دیوار خانه‌های خود از آنها استفاده می‌کنند.

دانمارک

وایکینگ‌ها یا ساکنان قدیمی دانمارک، جنازه‌های مردگان خود را در کنار وسایل شخصی آنها داخل کشتی‌های بادبانی قرار می‌دادند و سپس کشتی‌ها را وسط دریا برده و آنها را آتش می‌زدند.

فرستادن خاکستر جنازه فضا

به رغم اینکه شیوه پخش کردن خاکستر مردگان در فضا هنوز عملی نشده است اما بعضی همچنان به چنین شیوه‌ای علاقمند می باشند.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.