سروش: ناسزا،آزادی نیست

جام جم آنلاین: عبدالکریم سروش اقدام اهانت کنندگان به مقدسات دینی را«تسویه حساب عقیدتی» نامید و نوشت:کافر کیشان اگر قدرت پیدا کنند پیش از آن که به صنعت و اقتصاد و سیاست برسند، به حساب دین‌داران خواهند رسید و با آنان و عقاید‌شان تصفیه حساب خواهند کرد.

در نامه سروش که در سایت ضد انقلابی خود نویس منتشر شد آمده است:آزادی، جراحی پلاستیک نیست که زشتی‌ها را زیبا کند. آزادی چون نور است که زشتی‌ها و زیبایی‌ها را آنچنان که هستند می‌نمایاند. تمسخر کردن و نام بزرگان را بزشتی بردن، رذیلت است ولو آزادانه انجام شود. اهانت ناروا است ولو نام نیکوی نقد بر آن نهاده شود.خودرا فریب ندهیم.

وی می نویسد:چه کسی می‌تواند بپذیرد اهانت به پیامبر اسلام  یا امامان شیعه ، نقدعلمی  یا تحلیل تاریخی یامبارزه سیاسی است؟ درسراسر دوران روشنگری که نقد دین در صدر کارنامه منکران قرار داشت، هیچ کس عیسی مسیح را به صورت خوک نکشید و هیچ کس حواریون عیسی را بی‌ سر و پا نخواند.

سقوط جنبش سبز

بی بی سی فارسی با انتشار مقاله ای با عنوان«خرداد؛ ظهور و سقوط مردم سالاری دینی و جنبش سبز» به قلم ضد انقلاب فراری فرج سرکوهی نوشت: جنبش سبز پس از ریزش، به تظاهرات اعتراضی خیابانی تقلیل یافت و دراین تظاهرات، با جمعیت هائی بسیار کم تر از روزهای نخست، شعارهائی مطرح شدند که با مفاهیم برساخته اصلاح طلبان دینی، اصلاح نظام در چارچوب قانون اساسی و مردم سالاری دینی، پیوندی معنادار نداشته و گاه در تعارض با آنان بودند.

در این مقاله با اشاره به شکست شکست نامزد اصلاح طلبان در انتخابات ۸۸  در برابر محمود احمدی نژاد آمده است: جنبش سبز در نخستین روزها و در اوج خود و با شعار «رای من کو» شکل گرفت. این شعار مفهومی نه بر ساخته اصلاح طلبان دینی که برآمده از فرهنگ لیبرالی اروپای غربی است.

برخی اصلاح طلبان دینی رای اکثریت مردم به آقای محمد خاتمی را به حساب نفوذ برداشت ها و مفاهیم نو خود در ذهنیت جامعه کل نوشتند. اما شکست نامزد این گرایش در مقابل اصول گرایی از نسل دوم چون آقای محمود نژاد و رخدادهای پس از این حادثه، نشان داد که رای به آقای خاتمی بر بستر دلایل دیگری بجز نفوذ نظریات و برداشت های اصلاح طلبان در جامعه کل شکل گرفته است.

هشدار رئیس سابق موساد

رئیس سابق موساد یکبار دیگرهشدار داد که هرگونه حمله علیه تأسیسات هسته‌ای ایران، رژیم صهیونیستی را داخل یک جنگ منطقه‌ای با پیامدهای مخربانه‌ای برای این رژیم خواهد کرد.

به گزارش روزنامه صهیونیستی “یدیعوت آحارونوت”، “مئیر داگان” یکبار دیگر روز گذشته در خصوص اقدام نظامی اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران هشدار داد.

وی در خصوص این اقدام نظامی احتمالی گفت: حمله، ساده‌لوحانه و گمراه‌کننده است، هیچ کس درباره اینکه پنج دقیقه بعد از حمله چه رخ خواهد داد، هیچ چیز نمی پرسد؟ پنج دقیقه بعد از حمله ما یک جنگ منطقه‌ای خواهیم داشت.

شورای ملی کاسبی

 پس از به بن بست رسیدن فتنه ۸۸ و همچنین شکست پروژه «دولت موقت در تبعید» با محوریت مدحی و جهانشاهی، آمریکایی ها از نیمه دوم سال ۹۰ به این جمع بندی رسیده اند که رضا پهلوی را محور ائتلاف جریان های ضد انقلاب قرار دهند.

همزمان با این پروژه، طرح آفتابی شدن عناصر ساواک و رژیم پهلوی پس از ۳۰ سال و سفید کردن جلادانی همچون پرویز ثابتی (نفر شماره ۲ ساواک در دهه ۵۰) در دستور کار قرار گرفت.

این کار از این جهت ضروری بود که عمده این افراد از اطرافیان، مشاوران و کار پردازان سیاسی- مالی خاندان پهلوی در آمریکا و اروپا به شمار می روند و هر گونه تصمیمی در راستای احیای جنازه خاندان پهلوی مستلزم گریم و بازسازی چهره هایی مثل پرویز ثابتی و کسانی است که به نمایندگی از رضا پهلوی، ده ها میلیارد دلار از اموال مسروقه ملت ایران را تحت مدیریت دارند.

 پهلوی در پیگیری این پروژه آمریکایی که توسط سازمان سیا “شورای ملی ایرانیان” نامیده شده سفرهایی را به اسرائیل و عربستان داشته و از مقامات صهیونیست و آل سعود نیز تقاضای کمک مالی و سیاسی برای اجرای این طرح کرده است.

برخی اعضای اپوزیسیون طرح شورای ملی ایرانیان را “شورای ملی کاسبی” نامیده اند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.