سرگردانی بیش از ۳۰ هزار مسافر بدنبال اعتصاب مهمانداران لوفتهانزا

اعتصاب مهمانداران لوفتهانزا بیش از ۳۰ هزار مسافر را سردرگم کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلویزیون آلمان، اعتصاب رسمی امروز مهمانداران و کادر پروازی شرکت هواپیمایی لوفتهانزای آلمان سفر بیش از ۳۰ هزار مسافر را با تاخیر یا لغو پرواز روبرو کرد.

بعلت اعتصاب مهمانداران این شرکت هواپیمایی و پرواز نکردن هواپیماها، هواپیماهای در حال فرود به فرودگاه فرانکفورت با مشکل جای پارک مواجه شدند.

این گزارش با بیان اینکه از زمان اعلام اعتصاب خدمه پروازی لوفتهانزا موانع و مشکلات گسترده ای در ترافیک هوایی در آلمان بوجود آمده است، اضافه کرد: امروز مهمانداران لوفتهانزا که همزمان عضو اتحادیه صنفی مهمانداران آلمان نیز هستند، هشت ساعت تمام، علیه طرحهای (ریاضتی) مقامات این شرکت از جمله افزایش تعرفه حقوق مهمانداران، مشخص شدن وضعیت کار پرسنل قراردادی و نیز پرسنل خطوط ارزان قیمت وابسته به این شرکت اعتراض کردند. اتحادیه صنفی مهمانداران هواپیمایی آلمان که این اعتصاب را سازماندهی و برگزار کرده، اعلام کرد چنانچه شرکت لوفتهانزا در برابر خواستهای این کانون صنفی کوتاه نیاید، دامنه اعتصابهای خود را افزایش خواهد داد.

آندارس کلاریزه، خبرنگار شبکه آ.اِر.دِ در حالیکه دوربین خود را به سمت انبوهی پرواز لغو شدهِ به نمایش درآمده بر روی تابلو اعلام پروازهای فرودگاه فرانکفورت حرکت داده بود، ادامه داد: هر چند چهار ساعت پس از پایان یافتن اعتصاب امروز مهمانداران شرکت لوفتهانزا در فرودگاه فرانکفورت، وضعیت تاحدودی آرام شده است و حتی کلاوس والتهِر، سخنگوی شرکت لوفتهانزا نیز از عادی شدن اوضاع سخن گفت اما قریب نوزده هزار مهماندار این شرکت هواپیمایی آلمانی با اعتصاب امروز خود، در واقع بزرگترین اعتصاب فرودگاهی تاریخ این شرکت را که کل پروازهای سراسر آلمان را بطور گسترده فلج و مختل کرد، رقم زدند. با اینحال هنوز از پرداخت حقوق بالاتر به خدمه قراردادی این شرکت خبری نیست. یکی از مهمانداران لوفتهانزا در اینباره گفت: ما می خواهیم به هیات مدیره شرکت خود نشان دهیم که ما می توانیم این اعتصاب را ادامه دهیم.

این اعتصاب می تواند برای مهمانداران شرکت لوفتهانزا که سیزده ماه است برای افزایش تعرفه حقوق خود در حال مذاکراه با مدیران این شرکتند، موفقیت بزرگی در نظر آید. نیکولای بابلیس، رئیس اتحادیه صنفی مهمانداران هواپیما در آلمان اظهار داشت: ما می توانیم دامنه اعتصابات خود را بسیار گسترده و طی روزهای آینده، استراتژی های دیگری را برای دستیابی به خواسته هایمان پیاده کنیم.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.