سعید جلیلی ثبت نام کرد

۲۱اردیبهشت،

روز پنجم ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

ایران > انتخابات– ممتازنیوز:
سعید جلیلی دبیر شورای امنیت ملی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم وارد وزارت کشور شد.

به گزارش مهر، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی برای ثبت نام به عنوان نامزد انتخابات یازدهم ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.

جلیلی مهر ماه سال ۱۳۸۶ پس از استعفای علی لاریجانی، با حکم محمود احمدی‌نژاد به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی معرفی شد که پس از آن مقام معظم رهبری در تیر ماه ۱۳۸۷ وی را به عنوان نماینده خود در شورای امنیت ملی معرفی کردند.

به گزارش ممتازنیوز، سعید جلیلی در سال ۱۳۴۴ در مشهد به دنیا آمد. او دکترای علوم سیاسی خود را از دانشگاه امام صادق (ع) دریافت کرد.

جلیلی در سال‌های جنگ تحمیلی در جبهه‌ها حضور یافت و در همین زمان بود که یک پای خود را از دست داد. از سال ۱۳۶۸ به عنوان وابسته سیاسی در وزارت امور خارجه مشغول به کار شد و با زبان‌های انگلیسی و عربی آشناست.

او تاکنون مسئولیت‌هایی چون وابسته سیاسی، رئیس اداره بازرسی، دبیری سفارت، معاون اداره آمریکا شمالی و مرکزی، مدیرکلی دفتر مقام معظم رهبری، مشاور رئیس جمهوری، معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه‌و همچنین عضویت در هیات علمی دانشگاه را در پرونده کاری خود دارد.

در دانشنامه ویکی‌پدیا آمده است: « جلیلی پس از دوم خرداد ۱۳۷۶ به اداره آمریکای وزارت خارجه منتقل شد و معاونت این اداره را بر عهده گرفت. جلیلی در سال ۱۳۸۰ نیز وارد دفتر آیت‌الله خامنه‌ای شده و در سمت مدیریت بررسی‌های جاری دفتر رهبری به فعالیت پرداخت.»

نگاهی به سابقه فعالیت‌های او نشان می‌دهد که جلیلی مدتی به عنوان استاد دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه صنعتی شریف فعالیت داشته و علاوه بر این استاد دانشکده علوم سیاسی دانشگاه امام صادق (ع ) است.

جلیلی همچنین با روی کار آمدن دولت نهم، و انتصاب منچهر متکی به وزارت امور خارجه فعالیت خود را به‌عنوان معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه آغز کرد تا اینکه در ۲۸ مهر ماه سال ۱۳۸۶ با استعفای علی لاریجانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی معرفی شد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.