«سعید مرتضوی» سواد قضایی ندارد

۲۱م اسفند ،

باشگاه خبرنگاران: قاضی «حسن تردست» دربارهٔ ایرادات سعید مرتضوی به دادگاه رسیدگی به پرونده قضات کهریزک و ادعای وی مبنی بر عدم صلاحیت شخص رئیس‌ دادگاه اظهار داشت: از ایرادات مرتضوی به دادگاه متوجه می‌شویم که وی با وجود سابقه دادستانی، سواد قضایی ندارد.

این حقوقدان ادامه داد: هر قاضی تازه‌کاری هم می‌داند که معاونت در قتل در همان دادگاهی رسیدگی می‌شود که به اصل قتل رسیدگی می‌شود، چرا که اصل قتل در دادگاه کیفری استان رسیدگی شده و معاونت در قتل هم در دادگاه کیفری استان رسیدگی می‌شود.

قاضی تردست با بیان اینکه قتل از جرایم درجه یک قضایی است، تصریح کرد: این دادگاه از هیات ۵ نفره قضات تشکیل شده و ایراد مرتضوی به این مساله اشتباه است.

این قاضی بازنشسته دادگاه‌های کیفری متذکر شد: مرتضوی که در مقطع دکتری تحصیل می‌کند، گویی هنوز با الفبای دادرسی آشنا نیست.

وی دربارهٔ اینکه مرتضوی اتهام «مشارکت در جرم » را غیرقانونی اعلام کرده است، اظهار داشت: دادستان، رئیس دادسرا بوده و تمامی اقداماتی که در دادسرا انجام می‌شود تحت نظارت و تعلیمات وی است و این مطلب در ماده ۲ قانون اصلاحی آیین دادرسی تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب به صراحت ذکر شده است.

قاضی تردست با اشاره به ادعای مرتضوی مبنی بر اینکه وی در زمان وقوع اتفاق کهریزک در مرخصی بوده است، گفت: این ادعا صحت ندارد و اگر هم صحت داشته باشد، عذر بدتر از گناه است که در‌آن شرایط سخت و متشنج وی به دنبال درس خواندن بوده و از مسئولیت خود سرباز زده است.

این قاضی بازنشسته دادگاه کیفری در پایان خاطرنشان کرد: دادستان، شخصیتی است که نظارت عام بر همه مراجع و مراکز قضایی از جمله زندان‌ها و نیروی انتظامی داشته و در قبال عملکرد آن‌ها مسئول است.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.