سفارت جمهوری آذربایجان در افغانستان بازگشایی می‌شود

سخنگوی حکومت سرپرست طالبان از باز شدن سفارت جمهوری آذربایجان در کابل برای نخستین‌بار در روزهای آینده خبر داد.

سفارت جمهوری آذربایجان در افغانستان بازگشایی می‌شود

به گزارش ممتاز نیوز، پیش از این، سفیر آذربایجان در افغانستان نامه رسمی تاسیس سفارت‌خانه این کشور در کابل را به امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه حکومت طالبان ارائه کرده بود.

با اینکه تاکنون هیچ کشوری حکومت سرپرست طالبان را به رسمیت نشناخته است، مقامات این حکومت می‌گویند در حال حاضر سفارت‌خانه‌ ۱۷ کشور دیگر در افغانستان فعال است.

عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان نیز نوشته است که محمدوف سفیر آذربایجان در دیدار خود با شیرمحمد عباس ستانکزی معاون سیاسی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان گفته است که باکو آماده همکاری همه جانبه با افغانستان است.

شماری از کارشناسان آغاز به کار سفارت آذربایجان در کابل را زمینه‌ گسترش روابط سیاسی و دیپلماتیک سودمند این دو کشور می‌دانند.

نجیب الرحمن شمال کارشناس روابط بین‌الملل نیز اظهار داشت: آغاز به کار سفارت‌خانه کشورها به خصوص سفارت‌خانه آذربایجان در افغانستان بیش‌تر برای دستیابی به منافع اقتصادی این کشورها در افغانستان است اما می‌تواند برای منافع اقتصادی مردم افغانستان و همچنین گسترش روابط سیاسی و دیپلماتیک این دوکشور هم موثر باشد.

محمد افضل حبیب صافی کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر کشوری با حفظ احترام با افغانستان تعامل داشته باشد و منافع هر دو کشور رعایت شود، این در همه عرصه‌ها مفید واقع می‌شود و این دامنه‌ به آرامی گسترده‌تر شده و به سطح منطقه می‌رسد.

به گفته‌ حکومت سرپرست طالبان، افزون بر فعال بودن ۱۷ سفارت‌خانه کشورهای دیگر در کابل، نزدیک به ۴۰ سفارت‌خانه این حکومت در کشورهای دیگر فعالیت دارند.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.