سفارت سوئد در بغداد آتش زده شد / عراق محکوم کرد ، سوئد واکنش نشان داد

بامداد امروز به دنبال صدور مجوز جدید در سوئد برای آتش زدن قرآن و پرچم عراق مقابل سفارت عراق در استکهلم، حامیان مقتدی صدر روحانی شیعه پرنفوذ عراقی با حمله به ساختمان سفارت سوئد در بغداد آن را به آتش کشیدند.

سفارت سوئد در بغداد آتش زده شد / عراق محکوم کرد ، سوئد واکنش نشان داد

به گزارش ممتاز نیوز، شبکه الجزیره گزارش داد:  معترضان عراقی که بیشتر آنها از طرفداران «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق بودند، به سفارت سوئد در بغداد در واکنش به اهانت به قرآن کریم در این کشور حمله کردند.

اسپوتنیک نیز با پخش تصاویری گزارش داد: صدها عراقی معترض در نخستین ساعات بامداد پنج شنبه برای ابراز انزجار از هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، به سفارت این کشور در بغداد حمله کردند و آن را به آتش کشیدند.

وزارت امور خارجه عراق حمله معترضان به سفارت سوئد در بغداد و به آتش کشیدن آن را به شدت محکوم و اعلام کرد دولت به نهادهای امنیتی دستور داده است درباره این حادثه تحقیق کنند.

 وزارت امور خارجه سوئد با صدور بیانیه ای اعلام کرد تمام کارکنان سفارتخانه این کشور در بغداد در سلامت به سر می برند و این وزارتخانه با آنها تماس پیوسته دارد.

در این بیانیه تأکید شد: دولت عراق مسئول محافظت از هیئت های دیپلماتیک و کارمندان آن است. ما هر گونه تعرض و حمله به دیپلمات ها و کارمندان سازمان های بین المللی را محکوم می کنیم.

این اقدام پس از آن انجام می‌شود که وزیر خارجه عراق روز چهارشنبه در گفتگو با همتای سوئدی خود تاکید کرد که باید از تکرار اقدامات موهن به اسلام و قرآن کریم جلوگیری شود.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.