سفارت عربستان در مصر محاصره شد

در اعتراض به بازداشت یک وکیل مصری در عربستان سعودی صدها تظاهرکننده مصری روز چهارشنبه سفارت عربستان در قاهره و کنسولگری این کشور در شهر اسکندریه را محاصره کرده و آزادی وی را خواستار شدند.

ایرنا: تظاهرکنندگان مصری با سردادن شعارهایی بازداشت ‘احمد الجیزانی’ که هفته گذشته هنگام ورود به جده به اتفاق همسرش برای ادای حج عمره از سوی مقامات امنیتی عربستان بازداشت شد، محکوم و خواستار آزادی فوری وی شدند.

یک دادگاه عربستان الجیزانی را به اتهام اهانت به پادشاه این کشور و انتقاد از بازداشت ده ها مصری در عربستان وی را بصورت غیابی به یک سال زندان و ۲۰ ضربه شلاق محکوم کرده است.

تظاهرکنندگان مصری مقابل سفارت عربستان در قاهره با صدور بیانیه ای تاکید کردند با مخالفان و فعالان عربستانی تماس خواهند گرفت و با آنها برای ‘صدور انقلاب مصر به عربستان’ هماهنگی خواهند کرد.

در این حال یک هیات از کمیسیون حقوق بشر در مجلس مصر برای گفت وگو در باره بازداشت وکیل مصری با احمد قحطان سفیر عربستان در قاهره عازم این سفارتخانه شد.

از سوی دیگر سندیکای وکلای مصری نیز از دادستان کل و وزیر کشور مصر خواستند برای جلوگیری از اجرای حکم زندان و شلاق احمد الجیزانی، دخالت کنند.

وزارت امور خارجه مصر از تلاش برای آزادی این وکیل مصری در عربستان خبر داد.

عمرو رشدی سخنگوی وزارت امور خارجه مصر با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وزیر امور خارجه سفارت کشورش در ریاض و کنسولگری مصر در جده را مامور کرد برای آزادی این وکیل مصری تلاش کنند.

از سوی دیگر همسر الجیزاوی در یک گفتگوی تلفنی با ابراز نگرانی از سرنوشت همسرش گفت که از یک هفته پیش تا کنون از محل بازداشت همسرم اطلاعی ندارم .


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.