سفرهای غیرضروری خارج از کشور، پارتی بازی در استخدام​های دولتی و …محورهای تحقیق و تفحص از چهار استانداری

۰۳م اسفند ،

الیاس طاهری که خود طراح این تحقیق و تفحص است در گفت وگو با «خبرجنوب» اظهار داشت: طرح تحقیق و تفحص از استانداری ها شامل ۴ استان فارس، تهران، لرستان و آذربایجان غربی است که البته برخی از محورهای این طرح در هر چهار استان شبیه به هم و برخی دیگر متفاوت است.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی بنابه وظیفه قانونی خود و در راستای احقاق حقوق مردم می توانند به تحقیق و تفحص از وزارتخانه ها و ارگان های مختلف بپردازند، گفت: انتظار می رود مسئولان در برابر چنین مسائلی جبهه گیری نکرده و با آن منطقی برخورد کنند.

طاهری در تشریح جزئیات طرح تحقیق و تفحص از استانداری فارس گفت: این طرح گزینه های مختلفی دارد که نحوه استخدام نیرو در استانداری فارس یکی از آنهاست. مستندات موجود حاکی از این است که در جذب نیرو در استانداری تخلفاتی صورت گرفته، به عنوان مثال سن یکی از وابستگان نزدیک مقامات استانداری را چندسالی کم کرده اند تا وی بتواند در آزمون شرکت کرده و بعد با پارتی و رابطه به استخدام دولت درآید.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس با ناعادلانه خواندن چنین اقداماتی گفت: نمی شود که بدون ترس از ناظر و قانون، فرصت های اشتغال و استخدام فقط در دست صاحبان قدرت آن هم با پارتی و رابطه باشد و اشخاص محروم جامعه از این فرصت ها بی نصیب بمانند. در تحقیق و تفحص از استانداری به دنبال آن هستیم تا مشخص شود اشخاص در لیست استخدام استانداری چه کسانی می باشند و بر چه اساس و ضابطه ای قرار است استخدام شوند.

وی سفرهای غیرضروری خارج از کشور استاندار فارس را از دیگر محورهای این تحقیق و تفحص برشمرد و گفت: معلوم نیست استاندار فارس، استاندار است یا وزیر امور خارجه که در این چندماه به کشورهای خارجی زیادی همچون ترکیه، پاکستان، عراق، چین و پرتغال سفر کرده است؟ تصور نمی کنم وزیر امور خارجه هم این قدر سفر خارجی در این مدت رفته باشد.

طاهری، ورود استانداری فارس به واگذاری معادن را خلاف عرف، غیرعادلانه و غیرقانونی خواند و رسیدگی به این اقدامات را از دیگر محورهای طرح تحقیق و تفحص از استانداری فارس ذکر کرد.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی به احداث ساختمانی چندطبقه در کنار ساختمان استانداری فارس اشاره کرد و گفت: در این وضعیت اقتصادی کشور معلوم نیست استانداری فارس با چه منطقی می خواهد مهمانسرای دولت را آن هم با صرف هزینه های گزاف در فارس بسازد؟ چگونه است که رضازاده از استانداران دولت نهم حتی مکان دولتی زندگی خود و معاونانش را قبول نکرد و آن را با نام «باغ مهر جوان» برای فعالیت تشکل های مردم نهاد جوانان اختصاص داد اما استاندار فعلی که جامعه اقتصاد مقاومتی را درپیش گرفته با هزینه میلیاردی به فکر ساختن یک ساختمان چندطبقه جدید است؟ مگر ساختمان های دولتی موجود برای زندگی آنها مناسب نیست؟

طاهری، واگذاری برخی از ساختمان های دولتی بدون تشریفات قانونی و بدون برگزاری مزایده رایج را از دیگر محورهایی برشمرد که در طرح تحقیق و تفحص از استانداری فارس، تکلیف آن مشخص خواهد شد.

وی به اعتبارات وزارت کشور در قالب حمایت از دهیاری ها و شهرداری ها اشاره کرد و گفت: وزارت کشور و زیرمجموعه های آن در استان ها سهم قابل توجهی از محل عوارض سوخت، جرائم رانندگی و مالیات بر ارزش افزوده می برند که هنوز معلوم نیست کل سهم فارس از این محل چقدر بوده و در فارس براساس کدام ضابطه توزیع شده است؟ آیا این ضوابط، قانونی و براساس وسعت، جمعیت، پتانسیل ها و قابلیت های هر شهرستان بوده و یا اینکه آقایان مسئول آن را براساس علایق، سلائق و نظرات شخصی خود تقسیم کرده اند.

وی پیگیری برای تعیین دلایل عدم حمایت از تیم های ورزشی در فارس را از دیگر محورهای طرح تحقیق و تفحص از استانداری برشمرد و گفت: علاوه بر تمامی این موارد، به عنوان وکلای مردم فارس به دنبال آن هستیم پیشرفت استان در دوره مدیریت آقای صادق عابدین را ارزیابی نماییم تا معلوم شود در دوره مدیریت ایشان آیا کلنگی هم برای طرح های صنعتی در فارس به زمین خورده و اینکه تیم مدیریتی فارس توانسته مشکل چند واحد صنعتی بحران زده را حل کند و علاوه بر آن درصددیم کارآمدی ستاد تسهیل را هم بسنجیم.

وی در پاسخ به اظهارات استاندار فارس که معتقد است مردم از شنیدن محورهای تحقیق و تفحص از استانداری خنده شان خواهد گرفت، تصریح کرد: تصمیم در مورد اینکه آیا محورهای تحقیق و تفحص از استانداری خنده دار است و یا براساس زجرها و محرومیت های تحمیل شده به فارس تدوین یافته را به مردم و وجدان جامعه واگذار می کنم.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.