سفر اول‌وزیر ژاپن به آمریکا

۰۳م اسفند ،

Guardian-9.jpg

نخست‌وزیر ژاپن برای دیدار با رئیس‌ جمهوری آمریکا که امروز (جمعه) در کاخ سفید صورت می‌گیرد، وارد واشنگتن شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن پنج‌شنبه بعد از ظهر وارد واشنگتن شد و قرار است اوایل روز شنبه آمریکا را ترک کند.

وی در جریان اقامتش در واشنگتن احتمالا مذاکرات دو جانبه‌ای را با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا امروز ظهر در کاخ سفید برگزار می‌کند. البته این دو کنفرانس خبری مشترکی نخواهند داشت.

اواخر امروز ظهر نیز آبه در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل واقع در اندیشکده‌ای مستقر در واشنگتن به سخنرانی می‌پردازد.

کاخ سفید هفته قبل اعلام کرده بود که اوباما به مذاکراتی با آبه در خصوص مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی از جمله ائتلاف امنیتی ژاپن- آمریکا، مسائل تجاری و اقتصادی و همچنین همکاری‌های عمیق دوجانبه می‌پردازد.

این در حالی است که بن رادز، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا نیز اعلام کرده که این مذاکرات سبب تعمیق روابط میان آمریکا و ژاپن و به عنوان یکی از اقدامات استراتژی آمریکا در منطقه آسیا به شمار می‌رود.

وی افزود: این دیدار میان اوباما و آبه یک نماد برای آینده در خصوص تعهدات رئیس‌جمهوری آمریکا برای ایجاد ائتلافی میان ژاپن و واشنگتن و تعمیق سیاست‌های امنیتی و اقتصادی آمریکا و همچنین نقطه عطفی در سیاست واشنگتن در منطقه آسیا به شمار می‌رود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.