سفر دور دنیا با هیبرید شاسی بلند لندروور/ عکس

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

سفر در جاده ابریشم با خودروی هیبریدی را برای اول بار لندرور تجربه کرد

 دور دنیا با هیبرید شاسی بلند / عکس

خبراقتصادی:سفر بلندپروازانه ۱۰ هزار و ۴۷۲ مایلی از کارخانه لندرور سولیحال در بریتانیا به دور کره زمین به تازگی به آخر رسید. کمپانی مادر  لندرور اکنون تاتاموتورز هند در مومبای (نام تازه بمبئی) است که در این سفر مشارکت داشت. این سفر حماسی کوره راه ابریشم ۲۰۲۲ یا Silk Trail 2013 نام گذاری شده بود و ۵۳ روز طول کشید و این سه خودروی هیبریدی از ۱۳ کشور عبور کردند. بخش عمده ای از مسیر این سفر را جاده ابریشم تشکیل می داد که اول بار چینی ها تجربه کردند اما بیشتر به نام تاجر ونیزی مارکوپولو شناخته می گردد. بدون تردید مسافرت در رنج روور مدل ۲۰۲۲ نسبت به سفر چینی ها و مسافرت مارکوپولو هم سریع تر بوده و هم راحت تر. با این حال مسیر جاده ابریشم حتی در راحت ترین و قوی ترین خودروهای جهان هم کار آسانی نیست. در این سفر ۱۵ بار تایرهای این سه رنج روور پنچر شد و رانندگان و سرنشینان فنی این خودروها در ارتفاع ۱۱ هزار پایی یک هفته را سر کردند. بالاترین ارتفاعی که در مسیر این مسافرت قرار داشت ۱۷ هزار و ۶۴۸ پا بود.

این سفر فقط برای تفریح نبود و شرکت لندروور بیش از ۳۰۰ گیگابایت اطلاعات در باره عملکرد پروتوتایپ (نمونه اولیه) این خودروهای هیبریدی شاسی بلند گردآوری کرد. از جمله این که در این سه خودرو به طور متوسط پیمایش به ازای مصرف هر گالن بنزین بین ۳۶ تا ۳۷ مایل بود.

پیتر ریچینگز مدیر بخش هیبرید و برقی کردن خودروهای جاگوار لندروور در باره این سفر گفت: ما می خواستیم به کمترین مصرف سوخت و آلایندگی برسیم بدون آن که از قابلیت های مورد انتظار خودروهای شاسی بلندمان کم شود. چون از یک خودروی شاسی بلند انتظار می رود که اگر لازم شد به دشت و دمن و صحرا بزند و کم نیاورد. اطلاعات گرد آمده در این سفر نشان می دهد که ما به خواسته خود رسیده ایم.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.