سفر مرسی به تهران یک تروئیکای قوی را پدید می آورد

حسن بهشتی پور در گفتگو با خبرآنلاین انگلیسی با اشاره به اینکه محمد مرسی اولین رئیس جمهور انقلابی مصر است که در چهل سال اخیر از ایران دیدن می کند گفت: او به عنوان رئیس دوره ای پیشین جنبش عدم تعهد می تواند به همراه ایران ( رئیس فعلی) و کشوری که در سه سال بعدی ریاست جنبش را برعهده می گیرد تروئیکای قدرتمندی را بوجود بیاورد.
به اعتقاد بهشتی پور این تروئیکای قدرتمند می تواند تحولی اساسی در کارکرد و میزان تاثیر گذاری این جنبش پیشرو در عرصه جهانی بوجود اورد .
مدیر پیشین شبکه العالم با اشاره به پیشنهاد تشکیل کمیته چهارجانبه توسط محمد مرسی در اجلاس مکه به منظور حل بحران سوریه گفت: رئیس جمهور جدید مصر با این طرح نشان داد که می داند چگونه از فرصت اجلاس سران غیرمتعهد ها برای مسائل منطقه ای استفاده کند.
بهشتی پور با بیان این که باید منتظر بود و نحوه برخورد ترکیه و عربستان با این پیشنهاد را ملاحظه کرد یادآور شد که این ابتکار عمل یعنی همکاری مشترک ایران و مصر درباره بحران سوریه به طور قطع یک تجربه جدید در عرصه منطقه محسوب می شود و این تجربه مثبت حتی می تواندبه برقراری هرچه سریع تر مناسبات تهران و قاهره نیز بینجامد
این کارشناس مسائل بین المللی با این همه متذکر شد که باید در این مورد منتظر نتایج دیدار محمد مرسی با رهبر معظم انقلاب بود.
۴۹۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.