سفر وزیر خارجه فرانسه به آسیای مرکزی

۱۰م اسفند ،

وزیر امور خارجه فرانسه از سفر دو روزه خود به آسیای مرکزی، کشورهای قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، لوران فابیوس،‌ وزیر امور خارجه فرانسه به همراه هیات نمایندگان خود امروز (جمعه) و فردا سفری به قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان خواهد داشت.

سخنگوی وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد: این سفر به منظور پویا نمودن روابط فرانسه با کشورهای ذکر شده در زمینه پتانسیل‌های اقتصادی است که ثبات آن بر روی منطقه بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: در این سفر روسای دولت این سه کشور پذیرای وزیر امور خارجه فرانسه خواهند بود و او هم‌چنین با همتایان خود نیز به گفت‌وگو خواهد نشست.

در مجموع این گفت‌وگوها فابیوس چشم انداز پیشرفت روابط دو جانبه با این کشورها را خصوصا در زمینه اقتصادی و نقش جوامع متمدن، مسائل مهم منطقه‌ای من جمله افغانستان، آسیای مرکزی، برنامه‌های پیشرفت منطقه‌ای و مسائل بین‌المللی همچون ایران، سوریه و مالی را بررسی می‌کند.

همچنین سخنگوی وزیر امور خارجه فرانسه تصریح کرد: در قزاقستان اول وزیر این کشور از فابیوس استقبال کرده و او از کارخانه یوروکوپتر و مهندسی قزاقستان دیدن می‌کند.

به علاوه در ترکمنستان فابیوس با همتای ترکمنی خود جلسه دوم گروه کاری فرانسه ترکمنستان را در مورد شراکت در زمینه انرژی برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.