سقوط بهای جهانی نفت

انرژی

بهای نفت در بازارهای جهانی به دلیل نگرانی‌ها درباره بحران اقتصادی جهانی و برخی خبرها مبنی بر تلاش عربستان برای پایین آوردن قیمت‌ها، کاهش یافت.

تمرکز فعالان نفتی اکنون از نتایج محرک‌های مالی اتخاذ شده از سوی بانک مرکزی آمریکا (بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش تقاضای نفت) به مشکلاتی که به اتخاذ این محرک‌های پولی منجر شده، معطوف شده است.

به گزارش ایسنا، بهای نفت برنت برای تحویل در ماه نوامبر با یک دلار و ۷۶ سنت کاهش به ۱۱۲ دلار و سه سنت در هر بشکه رسید.

همچنین نفت سبک آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر با یک دلار و ۳۳ سنت کاهش ۹۵ دلار و ۲۹ سنت در هر بشکه معامله شد.

یک منبع آگاه در منطقه خلیج فارس گفت: عربستان در تلاش برای کاستن قیمت نفت و تولید روزانه ۱۰ میلیون بشکه نفت است.

این منبع همچنین افزود: بیشتر اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) خواهان قیمت حدودا ۱۰۰ دلاری برای هر بشکه نفت هستند و ظرف ماههای آتی تولید خود را افزایش خواهند داد.

اندرو کریچنکف تحلیلگر حوزه نفت گفت: اگر اختلال عمده ای در عرضه نفت خاورمیانه رخ ندهد دلیلی برای بالاتر رفتن قیمت وجود ندارد. عربستان برای رساندن قیمت به حدود ۱۰۰ دلار تلاش خواهد کرد و همه این موضوع را می‌دانند.

ظهر دوشنبه قیمت نفت ناگهان و به شکلی غیرمنتظره بیش از چهار دلار در هر بشکه سقوط کرد و افزایش قیمتی که در هفته گذشته به دلیل اتخاذ محرک‌های پولی بانک مرکزی آمریکا ایجاد شده بود، از بین رفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فعالان بازار ابتدا از دلیل این افت قیمت بی اطلاع بودند بطوریکه عده‌ای فروش بیش از حد و عده‌ای دیگر شایعه عرضه ذخایر استراتژیک نفت را دلیل آن عنوان می‌کردند. همچنین گروه فعال نفتی سی ام ای اعلام کرد که دلیل فنی برای این کاهش قیمت وجود ندارد.

عده ای از فعالان فروش بیش از حد نفت در روز دوشنبه را ظاهرا ناشی از یک مشکل در نرم افزار کامپیوتری خودکار خرید و فروش نفت عنوان کردند.

مایکل هیوسان تحلیلگر بازار نفت گفت: علت کاهش ناگهانی و شدید بهای نفت هنوز نامشخص است.


اخبار انرژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.