سقوط تاریخی طلا/قیمت طلا به ۴ سال پیش بازگشت

وی افزود:با این سقوط ، قیمت ها تقریبا شکسته شد که در نوع خود یک رکورد کاهش قیمت است.

محمد کشتی آرای در گفتگو با رادیو ایران اظهار داشت: این افت قیمت ها نشان دهنده بهبود اقتصادهای جهانی و کاهش بحران اقتصادی است.
وی ادامه داد  : در ۴ ماه اخیر قیمت طلا روند نسبتا ثابتی داشت اما در روزهای اخیر به شدت کاهش یافته که بازار داخلی ارز و سکه را در ایران هم تحت تاثیر قرار  داده و ادامه واگذاری سکه های پیش فروش شده در بانک ملی هم بر قیمت ها تاثیر گذاشته است.
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت :  نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم امروز – ۶۵۰ هزار تومان ، طرح جدید – ۶۴۰ هزار تومان ، نیم سکه ۳۲۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۷۷ هزار تومان  است که از دیروز به ترتیب ۵ ، ۸ ، ۶ ‌و ۲ هزار تومان کاهش نشان می دهد.
وی افزود : قیمت سکه های یک گرمی با توجه به افزایش تقاضای خرید به مناسبت روز مادر و روز زن بدون تغییر و حدود ۱۰۳ هزار تومان است.
کشتی آرای قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۱۵۰۰ تومان کاهش  ۶۴ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد.
کشتی آرای با اشاره به انتخابات فرانسه و نوسان گفت : نرخ دلار ، یورو و پوند به ترتیب ۱۶۵۵ ، ۲۱۷۹ و ۲۷۲۰ تومان است.
وی گفت: هم اکنون قیمت ها با نرخ های جهانی هماهنگ است و با توجه به عرضه سکه های پیش فروش شده هیچ گونه حباب قیمتی یا قیمت های کاذب وجود ندارد.

گفتنی است، در حال حاضر قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۵۹۰ دلار و ۵۰ سنت معامله می شود، البته ساعاتی پیش قیمت هر اونس طلا تا ۱۵۸۶ دلار هم کاهش یافته بود. قیمت هر اونس طلا در آغاز معاملات روز دوشنبه گذشته ۱۶۴۲ دلار و ۱۰ سنت بود که تاکنون نزدیک به ۵۶ دلار کاهش را تجربه کرده است.

/۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.