سقوط هواپیمای سینماگران ایرانی در آفریقا

سانحه هوایی سقوط هواپیما، باعث تعطیلی یک روزه فرآیند تولید پروژه «فرزند چهارم» در آفریقا شد.
روزنامه اعتماد: سانحه هوایی سقوط هواپیما، باعث تعطیلی یک روزه فرآیند تولید پروژه «فرزند چهارم» در آفریقا شد.
روز گذشته هواپیمای ملخ‌دار حامل کارگردان و گروه فیلمبرداری هنگام کار در صحرای کلاهاری دچار نقص فنی شد و سقوط کرد که خوشبختانه جز جراحات سطحی آسیب عمده‌یی به هیچ یک از اعضای گروه وارد نیامده است.

این اتفاق زمانی به وقوع پیوست که عوامل پروژه «فرزند چهارم» مشغول فیلمبرداری بخش‌هایی از سکانس پایانی فیلم بودند.

روایت کارگردان از سقوط

وحید موساییان، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم «فرزند چهارم» درباره نحوه وقوع حادثه گفت: «روز گذشته هنگام فیلمبرداری پلان‌های مربوط به سکانس آخر فیلم که طی آن قرار بود حامد بهداد با یک هواپیمای ملخ‌دار به دنبال مهتاب کرامتی و مهدی هاشمی که در صحرا گم شده‌اند برود، هواپیمای حامل گروه کارگردانی و فیلمبرداری به دلیل از کار افتادن موتور هواپیما با سر به سمت زمین سقوط کرد و پس از برخورد با یک درخت از حرکت ایستاد.»

موساییان در توضیح بیشتر راجع به صحنه مورد اشاره چنین ادامه داد: «ما روز قبل از این حادثه صحنه‌های مربوط به فرود هواپیمای بهداد و درگیری‌های منجر به تیر خوردن مهدی هاشمی را با استفاده از دو هواپیمایی که در اختیار داشتیم فیلمبرداری کردیم و تصمیم داشتیم صحنه‌های مربوط به پلان‌های هوایی را فیلمبرداری کنیم. برای این منظور هنرپیشه‌های اصلی ما در یکی از هواپیماها و گروه فیلمبرداری در هواپیمایی دیگر سوار شده و پرواز کردیم.

پس از یک دور فیلمبرداری با تمام شدن نگاتیو، هواپیمای حامل ما بر زمین نشست و پس از برداشتن نگاتیو دوباره به پرواز درآمدیم. نتیجه کار بسیار عالی بود اما حین بازگشت ناگهان ملخ هواپیمای ما از چرخش باز ایستاد و هواپیما با سر به سمت زمین شیرجه رفت.

پس از چند لحظه‌ با برخورد دماغه هواپیما به یک درخت از حرکت بازایستاد و متوجه شدیم بنزین از در و دیوار هواپیما سرازیر شده و خطر انفجار باک بنزین هواپیما هر لحظه بیشتر می‌شد.

در حالی که در هواپیمای درهم شکسته و مابین کمربند نجات و صندلی‌ها گیر کرده بودیم به سختی از هواپیما خارج شد و به شکل معجزه‌آسایی انفجاری رخ نداد و گروه با هلیکوپتری که به دنبال‌مان آمده بود به بیمارستانی در کالاهاری منتقل شد.»

موساییان با بیان اینکه خود و دیگر عواملی که درگیر این حادثه بودند جز زخم‌های سطحی آسیب جدی دیگری ندیده‌اند صحبت‌های خود را این‌طور به پایان برد: «خوشبختانه پس از گذشت یک روز از این حادثه توانستیم فیلمبرداری را از سر بگیریم.»

موساییان درباره روند تولید فیلم افزود: «تا امروز حدود ۸۰ درصد از کار فیلمبرداری را پشت سر گذاشته‌ایم، کما اینکه اگر با برخی موانع مواجه نمی‌شدیم تاکنون فیلمبرداری به پایان رسیده بود.»

آغاز فیلمبرداری

فیلمبرداری «فرزند چهارم» تازه‌ترین ساخته وحید موساییان چندی پیش طی مراسمی با حضور مسعود کیمیایی در پردیس سینمایی ملت تهران آغاز شد. مرحله اول فیلمبرداری پروژه «فرزند چهارم» سی‌ام مردادماه در ایران به پایان رسید و عوامل شب سی‌ام برای ادامه تولید این فیلم عازم آفریقا شدند.

مرحله دوم فیلمبرداری تازه‌ترین ساخته موساییان با فیلمبرداری سکانس‌هایی مربوط به شهرهای مرزی سومالی به مدیریت فیلمبرداری علی‌محمد قاسمی ۲۱ شهریورماه به پایان رسید و تولید این پروژه سنگین سینمایی وارد مرحله سوم تولید در صحرای آفریقا شد.

فیلمبرداری در صحرای آفریقا

تولید پروژه در حالی پیش می‌رفت که گرمای طاقت‌فرسای هوا و کمبود امکانات اولیه در لوکیش‌ها شرایطی سخت برای گروه رقم زده بود. در مرحله سوم تولید پروژه، سکانس‌های جنگی در موکادیشو و صحرای آفریقا فیلمبرداری شد.

در این بخش برای نخستین بار در سینمای ایران گروه در صحرای آفریقا صحنه‌هایی از جنگ و خشونت علیه کودکان و زنان را به تصویر کشیدند. این دومین تجربه سینمایی وحید موساییان در تولید فیلم در خارج از کشور است.

تجربه پروژه موفق «گلچهره» که در افغانستان تولید شد، این کارگردان ایرانی را در تولید فیلم تازه‌اش در سرزمین‌های بکر و خشن آفریقا کمک کرد.

مهتاب کرامتی، مهدی هاشمی، حسین محب‌اهری، ناصر گیتی‌جاه، معصومه قاسمی‌پور، زهرا برومند، ساناز زرین‌مهر و حامد بهداد بازیگران اصلی این فیلم هستند.

The post سقوط هواپیمای سینماگران ایرانی در آفریقا appeared first on مجله سرگرمی پاتوق ویژه,عکس,اس ام اس,دانلود,اهنگ,فیلم.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.