سکوت تنش‌زدای کرش

جام جم آنلاین: پس از آن‌که سرمربی پرتغالی پرسپولیس، سرمربی تیم ملی را آدمی کینه‌ای و «ناخوب» توصیف کرد، انتظار می‌رفت کارلوس کرش هم در مقابل هموطن بدخلقش، مانوئل ژوزه ساکت نماند، اما او با سکوتی معنادار نشان داد برای هدفی بزرگ‌تر به فوتبال ایران آمده و برای رساندن تیم ملی به جام جهانی فوتبال مصمم است.

نشست خبری صبح پنجشنبه سرمربی تیم ملی می‌توانست به محلی برای تسویه‌حساب‌های شخصی دومربی پرتغالی فوتبال ایران تبدیل شود؛ اتفاقی که در نهایت دودش به چشم ما ایرانی‌ها می‌رفت.

کرش فقط یک روز پس از انتقادهای تند ژوزه علیه او، در جمع خبرنگاران حاضر بود و می‌توانست از این فرصت برای دفاع از خودش به بهترین شکل ممکن استفاده کند، اما نه تنها این کار را نکرد که از خبرنگاران خواست فقط درباره تیم ملی سوال کنند! این در شرایطی است که از همان اولین روزهای مذاکره پرسپولیس با مانوئل ژوزه، رسانه‌ها با استناد به روزنامه‌های پرتغالی از اختلاف‌های جدی او و هموطنش کارلوس کرش نوشتند و حتی شایعه شد سرمربی تیم ملی به مسوولان فدراسیون فوتبال گفته‌ اجازه ندهند ژوزه به ایران بیاید؛ شایعه‌ای که البته هیچ‌گاه تائید نشد. آن روزها کسی نگران این نبود که شاید همین اختلاف بظاهر کم‌اهمیت به فوتبال ایران ضربه بزند، اما پس از صحبت‌های تند ژوزه نگرانی‌ها هم بیشتر شد.

ژوزه عنوان کرد کرش مسبب ناکامی‌های پرسپولیس است و با خط‌دادن‌های او بوده که علی کریمی خود را مقابل کادر فنی پرسپولیس قرار داده! این اتهام، اتهام کوچکی نبود، با این حال کرش برای آن‌که آرامش تیم ملی در آستانه بازی حساس بیست و پنجم مهر با کره‌جنوبی برهم نخورد، آن را نشنیده گرفت.

کرش با سکوت خود در قبال هموطنش ژوزه، مانع افزایش تنش در فضای فوتبال ما شد و در عمل به همه نشان داد تیم ملی ایران در مقطع حساس کنونی بیش از هر چیز نیاز به آرامش و حمایت همه‌جانبه دارد.

رضا پورعالی – گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.