سلام سه سال پیش به درخواست ازدواج شخصی جواب مثبت دادم…

۱۹م دیماه ،

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، ۲۵ ساله )

سلام سه سال پیش به درخواست ازدواج شخصی جواب مثبت دادم و قرار شد با هم باشیم تا شناخت کامل اقدامی نکنیم.هرچند خانواده وی و همچنین برادر و مادرم در جریان بودند.یک سال میشود که رابطه یمان سست شده و ایشان انگیزه ای از بودن ندارد.یک روز خوب و مهربان است و روز بعد به آدم عصیان گری تبدیل می شود!!!! ( برایش عادت شده دعوا کنیم و نازش را بخرم)
خلاصه اینکه بنده عاجز از ترک رابطه می باشم و به هر دری می زنم برنگردم نمی شود. هرچند به زبان بی علاقگی اش را بروز داده ؛ محترمانه یا با بی احترامی تردم کرده ولی عاجزم از رفتن واقعا احساس بدی دارم .انقدر وابسته هستم که توهین کردنش به چشمم نمیاید!
جای تاسف خوردن برایم لطفا راهی پیش پایم بگذارید تاسردرگم نمانم.
هربار از خدا میخواهم کمکم کند دوباره صلح می شود رام می شود و این مرا به شک وا میدارد که آیا این بودن یک لطف است از جانب خدا یا یک عذاب برای بنده ی گناهکارش ! حتی استخاره ام خوب بوده!احساس می کنم خدا رهایم کرده با گناه انس بگیرم.

مشاور ( خانم مامن پوش – شنبه، ۱۶ دی )

با سلام و تشکر از انتخاب ما
خانم عزیز ، دوران نامزدی ، زمان شناخت دو نفر از همدیگر است که نسبت به همدیگر شناخت پیدا کرده و اگر مناسب همدیگر نبودند رابطه شان را برهم زنند . چه خوب که شما قبل از تصمیم برای شروع زندگی مشترک این دوران را تجربه کرده اید . اشتباه شما در زمان این دوران بوده است . روانشناسان بطور متوسط سه الی شش ماه را برای شناخت در نظر میگیرند . طولانی تر شدن این رابطه باعث سردرگمی دو نفر خواهد شد . حال پس از این رابطه طولانی که متوجه شده اید مناسب همدیگر نیستید این رابطه را بلافاصله قطع کنید . چرا که روابط بین انسانها مانند ترک سیگار نیست که آرام آرام از بین برود . ا- خودتان را تا آنجایی که میتوانید سرگرم کنید ۲- درباره ضررها و نفع های رابطه ای که دارید فکر کنید و باورهای منطقی را جایگزین باورهای غیر منطقی کنید .یک جدول ترسیم کنید و در مقابل هر باور غیر منطقی تان در مورد این رابطه یک باور منطقی بنویسید و در مورد آنها فکر کنید . یک مثال برای روشن شدن موضوع می آوریم . باور غیر منطقی : حال که من سه سال در این رابطه بودم ، بدبخت شدم و دیگر نمی توانم کسی را دوست داشته باشم / باور منطقی : سه سال در این رابطه بودم ، تجربیاتی را بدست آوردم ، گذشته را نمی توان تغییر داد اما میتوان درس عبرت گرفت و آینده را ساخت .
نکته : این شما هستید که سرنوشت خود را می سازید و تصمیم میگیرید در آینده به موفقیت برسید و یا بنشینید و غصه گذشته را بخورید .


مشاوره راسخون / ازدواج
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.