سلیمانی در فوق‌سنگین نایب قهرمان جهان شد

۲۳فروردین۱۳،

به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، در آخرین رقابت از سومین دوره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان جهان، علیرضا سلیمانی با مهار وزنه‌های ۱۶۶ کیلوگرم در یکضرب و ۱۹۲ کیلوگرم در دوضرب با رکورد مجموع ۳۵۸ کیلوگرم به کار خود پایان داد و علاوه بر کسب مدال نقره مجموع، مدال طلای یکضرب و نقره دوضرب را از آن خود کرد.

سلیمانی درحالی از رسیدن به مدال طلای مجموع بازماند که در حرکت یکضرب پس از مهار وزنه ۱۶۶ کیلویی و مسجل شدن طلای خود در همان اولین حرکت، دو بار پشت وزنه ۱۷۴ کیلویی ایستاد اما موفق به مهار آن نشد.

سلیمانی در دوضرب هم با مهار وزنه ۲۰۱ قهرمان جهان می‌شد اما این وزنه را نتوانست بالای سر نگه دارد تا سیمون مارتیروسیان از ارمنستان با حدنصاب مجموع ۳۶۵ کیلوگرم (۱۶۵ یکضرب و ۲۰۰ دوضرب) بالاتر از او روی سکوی قهرمانی بایستد.

دیگر نماینده ایران در این وزن پیمان جان بود که با مهار وزنه‌های ۱۴۷ در یکضرب و ۱۸۱ در دوضرب، در مجموع با حدنصاب ۳۳۳ کیلوگرم در رده پنجم ایستاد. در این وزن ابوباکارف از قزاقستان با حدنصاب مجموع ۳۵۱ کیلوگرم (۱۶۰ یکضرب و ۱۹۱ دوضرب) هر سه مدال برنز دسته ۹۴+ کیلوگرم را به دست آورد.

به این ترتیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان ایران با کسب پنج مدال طلا، سه نقره و سه برنز به کار خود در سومین دوره مسابقت وزنه برداری قهرمانی نوجوانان جهان پایان داد.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.