سلیمی:دولت بدون اقدامات شعاری، آرامش را به بازار ارز بازگرداند+رحماندوست:خدایا مسئولان ما را از خواب بی‌تفاوتی بیدار کن!+اخوان: کاهش ۵۵درصدی ارزش پول ملی در ۷روز

به گزارش خبرآنلاین علیرضا سلیمی نماینده محلات در نطق میان دستور خود به تلاطم بازار سکه و ارز اشاره کرد و گفت: تلاطم امروز بازار سکه و ارز، گرانی و تورم و نابسامانی های موجود در بازار موجب رنجش مردم و تلخی کام آنها شده است.
وی تصریح کرد: رشد ۶/۲۴ درصدی حجم نقدینگی و رسیدن آن به بیش از ۳۷۷ هزار میلیارد تومان، رواج سفته بازی در بازار ارز و تحریکات متفاوتی که منشأ تورم انتزاعی گردیده همچنین رشد تزریق پول پر قدرت به اقتصاد کشور بخشی از دلایل بحران بازار ارز و سکه است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواستار آن شد که دولت با قاطعیت و کار کارشناسی و نه اقداماتی شعاری و کلیشه ای آرامش را به بازار سکه و ارز باز گرداند و جلوی ترفندهای سواستفاده کنندگان و اخلاگران اقتصادی را بگیرند.
سلیمی در ادامه با طرح این سؤال که آیا تعلل برخی و مانع تراشی برخی دیگر در مبارزه با فساد اقتصادی نقشی در این آشفته بازار ندارد، افزود: از قوه قضائیه می خواهیم با دقت و سرعت بیشتر در این زمینه اقدام و مانع تراشان را به ملت معرفی کنند.

نطق دعایی!
مجتبی رحماندوست نماینده تهران نیز در نطق میان دستور خود با ادبیاتی متفاوت به بیان مشکلات اقتصادی کشور پرداخت. وی که هر جمله خود را با عبارت«خدایا» آغاز می کرد در بخشی از نطق خود گفت:خدایا به مسئولان این کشور درایت بده که بتوانند گرانی لجام گسیخته فعلی را مهار کنند تا فقرا و ضعفا از فشاری که زیر چرخ دنده های آن له می شوند نجات یابند.
نماینده تهران ادامه داد: خداوندا از استمرار گرانی نابود کننده فعلی به چه کسی باید پناه برد، خداوندا گرانی آفرینان و توطئه گران را نابود فرما و مسئولان ما را از خواب غفلت و کم تفاوتی و بی تفاوتی نسبت به بلای خانمان سوز رها فرما.
رحماندوست تاکید کرد: خداوندا من شاهدم که بخشی از عوامل گرانی ارز تحریم شیاطین بین‌المللی بر ضد ایران است اما از تو می خواهم به مسئولان این کشور قدرت تدبیر و قاطعیت برای برخورد با بازی های سیاسی و اقتصادی که عوامل تشدید بازار ارز است عنایت فرمایی.

چرا باید از ۱۲ شهریور تا ۱۹ شهریور ارزش پول ملی ما در مقابل ارزهای خارجی ۵۵ درصد کاهش بیابد؟‌

نیره اخوان بیطرف نماینده اصفهان نیز در نطق خود خواستار تدبیر هرچه سریعتر مسئولان برای حل معضل گرانی شد.
وی به آنچه نابسامانی در بازار ارز و سکه در افکار عمومی شایع است اشاره و گفت: تورم و گرانی کمر قشر محروم کشور را شکسته است، اما تورم حاصل بی‌تدبیری و سوء تدبیر است. چرا باید از ۱۲ شهریور تا ۱۹ شهریور ارزش پول ملی ما در مقابل ارزهای خارجی ۵۵ درصد کاهش بیابد؟‌ چرا نباید دولت با توزیع و عرضه ارز با مشکلات ارزی مقابله کند؟
اخوان بیطرف افزود: متاسفانه گرانی‌های اخیر مشکلات بسیار زیادی برای کشاورزان به وجود آورده ، افزایش قیمت کود شیمیایی کشاورزان را با مشکل مواجه کرده است و در حقیقت زکات بده‌ها زکات بگیر شده‌اند.
/۲۷۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.