سمت چپ مغز؛ عامل استفاده از تلفن‌همراه با دست راست

۲۸اردیبهشت،

 

محققان بیمارستان Henry Ford در یک بررسی تازه به این نتیجه رسیدند که بین بخشی از مغز که انسان برای فکر کردن از آن استفاده می‌کند و همچنین دستی که به طور مستمر برای استفاده از تلفن‌همراه به کار می‌رود، ارتباط مستقیم وجود دارد.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، به نقل از این محققان، اشخاصی که با استفاده از سمت چپ مغز خود تفکر می‌کنند بیش از دیگران دست راست خود را در جریان به کار گیری تلفن‌همراه مورد استفاده قرار می‌دهند و بنابراین گوش راست آن‌ها برای شنیدن صدای تماس‌های برقرار شده بیشتر استفاده می‌شود.
 
نتایج این بررسی تازه در آخرین شماره از نشریه JAMA Otolaryngology انتشار یافته است و نشان می‌دهد بین بخشی از مغز که غالبا برای تفکر استفاده می‌شود و همچنین گوش و دستی که در جریان استفاده از تلفن‌همراه بیشتر کاربرد دارد، ارتباط تنگاتنگی دیده می‌شود.
 
این طور که کارشناسان می‌گویند، بیش از ۷۰ درصد مردمی که از دست راست خود را برای استفاده از تلفن‌همراه به کار می‌برند، در هنگام برقراری تماس هم از گوش راست خود استفاده می‌کنند و به میزان مشابه اشخاصی که چپ‌دست می باشند، هنگام شنیدن صدای مخاطب در تلفن‌همراه گوش چپ خود را به کار می‌گیرند.
 
آن دسته از اشخاصی که سمت چپ مغز خود را برای تفکر و قابلیت‌های مشابه به کار می‌برند، ۹۵ درصد مردم روی کره زمین را شامل می‌شوند و فعالیت‌هایی از قبیل تکلم و قدرت زبانی نیز در همین بخش از مغز آن‌ها تکامل میابد. این اشخاص احتمال بیشتری دارد که برای استفاده از تلفن‌همراه، نوشتن و دیگر کارهای روزانه دست راست خود را به کار برند.
 
این بررسی همچنین نشان داد که اشخاص راست‌دست بیشتر سراغ گوش سمت راست خود می‌روند و این در حالی است که از نظر قدرت شنوایی هیچ تفاوتی بین گوش راست و چپ آن‌ها وجود ندارد. در این میان آن‌ دسته از اشخاصی که سمت راست مغز خود را برای تفکر و کارهایی از این دست به کار می‌گیرند، برای استفاده از تلفن‌همراه دست راست و گوش راست خود را استفاده می‌کنند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.