سمینار «ریز پهنه‌بندی ژئوتکنینک لرزه‌ای » برگزار می‌شود

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج از برگزاری سمینار «ریز پهنه بندی ژئوتکنیک لرزه‌ای» همزمان با روز جهانی ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی در کرج خبر داد.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) احدالله احمدی پرگو در گفت‌وگو با ایسنا گفت:این سمینار بیستم مهرماه جاری با حضور مسؤولان شهری، سازندگان و مهندسان در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار می‌شود.

وی در ادامه در تشریح مطالعات ریز پهنه‌بندی ژئو تکنیک لرزه‌ای شهر کرج گفت: این مطالعات توسط معاونت شهرسازی و معماری و با همکاری پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله تهیه شده است.

احمدی ادامه داد: این مطالعات همچنین مورد استناد شهرداری در امر صدور پروانه ساختمانی و تعریف پروژه‌های عمرانی و طرح های توسعه شهری خواهد بود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج با تاکید بر ضرورت شناسایی گسل های فعال شهری، گفت: بر اساس مطالعات ریز پهنه‌بندی ژئو تکنیک لرزه ای، گسل‌های فعال شهر شناسایی می‌شوند. همچنین ضرایب شتاب مبنای آیین‌نامه زلزله در مناطق و نواحی مختلف شهری مشخص می‌شود.

احمدی پرگو افزود: علاوه بر این، تیپ‌بندی خاک به لحاظ زمین‌شناسی و مطالعات ژئوتکنیکی مشخص و به سازمان نظام مهندسی و ادارات ذیربط جهت لحاظ و اجرا ابلاغ می‌شود.

وی، تاکید کرد: مهندسان طراح سازه موظف به لحاظ کردن این ضرایب در محاسبات مربوط به طراحی سازه ساختمان‌ها می باشند.

احمدی در پایان گفت: با ارائه نتایج این مطالعه شهرداری و مدیریت بحران استان می‌تواند، برنامه‌ریزی های لازم جهت کاهش آسیب پذیری شهر در موقع زلزله با اولویت تقویت و بهسازی ساختمان های ضعیف و فرسوده و ساختمان‌های حساس خدمات‌رسان بعد از وقوع زلزله را در دستور کار قرار دهد.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.