سند اصلی دایی علیه قهرمانی

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

علی دایی و محمد رویانیان که تیم شان با اشتباه بزرگ محسن قهرمانی بازی با سپاهان را باخته است، پوشه ای از مدارک قابل تامل را با خود به فدراسیون برده‌اند. این واژه قابل تامل را حجه الاسلام علی‌پور گفته است.

علی دایی

 

خانه ورزش: هنوز ۳ دقیقه از بازی سپاهان و پرسپولیس نگذشته بود که میثم حسینی و شجاع خلیل زاده به هم پیچیدند. در بحبوحه بازی های جهانی کشتی، چند فن بالای کشتی رد و بدل می گردد و داور بازی که سرش به سمتی دیگر است یک لحظه بر می گردد ، کمکش ایستاده و خشکش زده و هیچ کمکی نمی کند و داور خاص فوتبال ایران کارت قرمز را پیش چشمان میثم حسینی می گیرد. او که با فن کمر خلیل زاده به گل رفته بود ، اخراج می گردد و پرسپولیس بازی را پیش باخته می گردد و این بار آنها بی آنکه اب ویژه خورده باشند در اصفهان می بازند و جنجالی به پا می گردد. دایی بعد از بازی بی پرده حرف می زند . او از غش کردن داور به سمت سپاهان می گوید ، از شماره حساب آقای ایکس یا ایگرگ و …

دایی بعد از این هم پای حرف هایش می ایستد چون اعتقاد دارد این اشتباه سهوی نبوده است. او عصر دوشنبه با بغلی از پرونده به دفتر حجه الاسلام علیپور می رود و حرف هایش این قدر قابل تامل است که مسئول تخلفات اخلاقی بگوید برای بررسی اش به ۱۰ روز زمان نیاز دارد. او چنان تحت تاثیر قرار گرفته که رو به خبرنگاران حرف هایش را بسیار شمرده شمرده و با «تامل» بیان می کند!

دایی اما در مستنداتش به ستاد رسیدگی به تخلفات چه ارائه کرده است؟ او از قهرمانی نکته ای داشته. ماجرای یک درخواست. دایی البته دنبال مستندات دیگری هم بوده است اما آنچه خودشان داشتند بر می گشته به یک خواهش که از طریق یک دوست بیان شده است. محمدرضا مولایی ؛ مربی بدنساز پرسپولیس او کلید ماجرا بوده است. قهرمان سابق دوومیدانی استان خراسان که هم دوره است با قهرمانی و دیگر داوران مشهدی فوتبال ایران. مدیر پرسپولیس سال ها در کشور مدیریت کلان داشته و دوستان بسیاری دارد  و هر کس هر جا کارش گیر کند رویی به او می اندازد. قهرمانی هم البته خواسته ای برای خود نداشته . یکی از دوستانش مجوزی می خواسته . این «خواست» دوست مشترک مولایی و قهرمانی ؛ استارت یکی از جنجالی ترین پرونده های انتقاد از داوری را می زند. خواسته آن دوست با وساطت این داور از طریق مربی بدنساز به باشگاه منتقل می گردد. 

کاری که البته انجام نمی شود و به پایان می رسد. ۱۰ روز بعد و اشتباه دقیقه ۲ اما خشم دایی را به همراه دارد. یک درخواست شفاهی برای دوستی که منفعت مالی برای قهرمانی نداشته است بعد از آن اشتباه عجیب ، جنجالی هم می گردد. 

آیا قهرمانی آن اشتباه را عمدا انجام داده است؟ این پرسش را فریدون اصفهانیان با قدرت رد می کند. او می پذیرد که داورش اشتباه کرده است ولی می گوید این ادبیات گفتاری در نقد داوری منصفانه نیست. علی کفاشیان هم دقیقا همین نظر را دارد اما علی پور دبیر ستاد تخلفات اخلاقی بعد از شنیدن حرف های علی دایی دو دل شده است. او می گوید باید روی حرف های دایی تامل کرد. 

رویانیان هم که بعد از حضور در فدراسیون گفته بود علی پور این پرونده را بسیار خوب بررسی کرده و خودش مشاهادات میدانی بسیاری داشت ؛ کمی بعد در گفت و گو با خبرآنلاین دربارهٔ اتفاقات جلسه می گوید :« به هر حال ما مستندات مان را ارائه کردیم. آنچه که هست ما اعتقاد داریم آنچه نمایش قهرمانی برای تیم ما به همراه آورد سبب خسارت روحی به تیم ما بود. حالا به هر سببی او با اشتباهش سبب دلخوری هواداران بی شمارمان شده و ما باید یک بار تا آخر این مسئله را پیگیری کنیم.»

حالا باید دید این روایت شفاهی و این «خواسته » ناخواسته یک دوست مشترک چه سرانجامی را برای قهرمانی یا مدیران و مربیان پرسپولیس به همراه خواهد داشت. اینکه آیا این خواسته ساده که طرحش خارج از قواعد رسمی و رایج فوتبال است تا کجا پیگیری می گردد و چه سرانجامی را حاصل می کند.

 

شارا

http://khanevarzesh.com |
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.