سند راهبردی تا پایان آذرماه تحویل داده می گردد

۰۸م آذر ،

سند راهبردی علوم حوزوی و دانشگاهی تا پایان آذرماه با آماده سازی ۸۰ درصد، تحویل داده می گردد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛‌ علی معصومی، مسئول کارگروه سند راهبردی در نشست خبری تحول و ارتقا محتوای برنامه درسی و آموزشی رشته های دانشگاهی که در سالن همایش های وزارت علوم برگزار شد طی سخنرانی گفت: بعد از انقلاب اسلامی آموزش عالی برای پاسخگویی در آموزش اسلامی با یک مشکل جدی روبرو شد و چنانچه اگر اشخاصی که وارد این کار می شدند دارای جایگاه مناسبی برای آموزش عالی نبودند.

وی افزود: از سال ۱۳۸۰ جرقه این کار از سوی حوزه های علمیه زده شد و در سال ۱۳۸۲ برنامه ریزی ها صورت گرفته و در سال ۱۳۸۴ این کار و فعالیت آغاز شد چنانچه این گروه با ۶ کارگروه کار خود را آغاز کردند که شامل کمیته علوم اجتماعی، علوم قرآن و حدیث، علوم عقلی، کمیته فقه و حقوق بودند.

معصومی تصریح کرد: کارگروه سند راهبردی با ۴ کمیته در مجموعه علوم حوزوی و دانشگاهی با ۱۲۰ برنامه تهیه و تولید و اصلاح و بازنگری شده که در نهایت ۲۵ برنامه آماده شد که البته از این تعداد ۱۲۰ برنامه، ۱۰ برنامه برای مقطع کارشناسی، ۵۴ برنامه کارشناسی ارشد، ۵۶ برنامه دکتری و ۲۵ برنامه مشترک بین مقطع ارشد و دکتری بوده است.

وی اظهار داشت: این گروه سند راهبردی دارای ۲ حوزه کاری از جمله علوم انسانی در حوزه های علمیه و پرداختن به معارف اسلامی در دانشگاه ها یا سامان دهی برنامه اسلامی در دانشگاه ها را برعهده دارد که تا پایان فصل پاییز یعنی آذر ماه ۹۱ این سند راهبردی با کلیات آن تحویل داده می گردد،چنانچه ۸۰ درصد کار این سند آماده شده است.

معصومی در ادامه گفت: تحقق علوم انسانی مبتنی بر مبانی و اسلامی توسعه تعمیق علوم انسانی، توسعه نظریه های علوم انسانی و آینده پژوهشی از جمله اهداف این سند راهبردی است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.