سند ملی تجارت الکترونیکی تدوین شد

۲۱اردیبهشت،

معاون توسعه فناوری و تجارت الکترونیک وزیر صنعت ، معدن و تجارت از رونمایی سند توسعه تجارت الکترونیک درهفتمین همایش ملی و اولین همایش بین المللی تجارت و اقتصاد الکترونیکی در روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری خبرداد .
محمدصادق متفح ˈ در نشستی با خبرنگاران عنوان کرد که این سند با هدف توسعه تجارت الکترونیک و گسترش این نوع مبادلات تدوین شده است .
وی بابیان اینکه سندتجارت الکترونیک دستاوردشش همایش قبلی تجارت الکترونیکی است، گفت : نقشه راه با هدف برداشتن گام های بزرگ ، برنامه ریزی برای تبدیل مقوله های کمی به کیفی و بررسی چگونگی تحقق اهداف برنامه پنجم تدوین شده است .
مفتح کاهش هزینه مبادله ، توانمند کردن بنگاه ها به عنوان یکی از ارزان ترین روش های اشتغال کشور را از محورهای مورد توجه وزارت بازرگانی سابق در حوزه تجارت الکترونیک دانست و گفت: در وزارتخانه ادغامی نیز این رویکرد پیگیری شده است .
وی این توضیح را نیز داد که در شش همایش قبلی تجارت الکترونیک به تجزیه و تحلیل زیر ساخت ها توجه شده و درعین حال موانع توسعه تجارت الکترونیک مورد بررسی قرار گرفته است .
این مقام مسوول در وزارت صنعت، معدن و تجارت، تدوین شاخص های توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیک و بررسی شاخص های مورد نیاز توسعه تجارت الکترونیک را از دیگر محورهایی برشمرد که در همایش های قبلی پیگیری شده است .
به گفته قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ، بهره گیری از تجارب دیگر کشورها نیز سبب شده تا اولین همایش بین المللی تجارت الکترونیک در سال جاری برگزار شود .
به گزارش ایرنا، ˈعلی حکیم جوادی ˈ معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز دراین نشست با قدردانی از تدوین سند راهبردی تجارت الکترونیک توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت : دراین سند راهبردها ، اقدامات و نقش سازمان ها به خوبی در نظر گرفته شده است .
وی سلامت الکترونیک، تجارت الکترونیک، بانکداری الکترونیک ، آموزش و یادگیری الکترونیک را درشکل دهی نقشه راه تجارت الکترونیک مهم ارزیابی و ابراز امیدواری کرد تا پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه به سمت ایران الکترونیکی گام های مورد نیاز را برداریم .


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.