سنگک خاشخاشی و داغ

۱۰م دیماه ،

مردم دنیا به زندگی خود مشغول‌اند و چنان در آن غرق می باشند که بسیاری از آنها هر آنچه دارند را عادی و معمولی می‌دانند: از زبان و باورها و فرهنگ‌شان گرفته تا سبک زندگی و ابزاری که به کار می‌گیرند و آداب و رسوم. اما همین موارد به ظاهر عادی و معمولی در گوشه‌ای دیگر از دنیا کاملا غیرعادی و حتی جذاب می باشند. حال که “بسیار سفر باید تا پخته شود خامی” برای بسیاری مقدور نیست می‌توان مردم دنیا و زندگی‌شان را از دریچه دوربین نگریست و تفاوت‌ها را بیشتر شناخت.

سنگک، گزارشهای کوتاه تصویری از مردم جهان منتشر می کند.

sangak.com

در همین راستا، پایگاه اینترنتی سنگگ به ارایه گزارش‌های کوتاه تصویری از مردم دنیا می‌پردازد تا در میان هیاهوی اتفاقها و خبرهایی که به دست رسانه‌ها پررنگ می‌گردد فرصتی بسازیم برای دیدن خود مردم.

سنگک از دغدغه‌ها و سلایق مردم می‌گوید. از اینکه مردم مسحور چه چیزهایی می‌شوند و چه حماقت‌هایی می‌کنند. از چه لذت می‌برند و چه مناسب‌هایی را جشن می‌گیرند. چه می‌پوشند و چه می‌خورند و بسیاری چیزهای دیگر که شاید اگر نام‌شان ببریم، بگویید که اینها مواردی عادی می باشند.

گزارش‌های سنگک در چند دسته‌بندی مشخص ارایه می‌گردد و در تنظیم گزارش‌ها مانند یک پایگاه اینترنتی خبری ملزم به پیگیری منظم اتفاقها و مناسبت‌ها نیست. در این راه، سنگک به انتخاب و سلیقه نویسندگان خود احترام می‌گذارد.
محتوای سنگک در این دسته‌بندی‌ها ارایه می‌گردد:

بامزه:در این دسته، اتفاقات و اتفاقهای بامزه زندگی قرار می‌گیرد. هر آنچه که خنده‌ای بر لب می‌گذارد و حسی لطیفی در آدم به وجود می‌آورد.

حقایق:این دسته به اتفاقات مهم زندگی می‌پردازد. حقایق و اتفاقهای تلخ و شیرینی که در زندگی تمام مردم دنیا یا بخشی از آنان مهم است و یا بر زندگی‌شان تاثیر گذاشته و یا می‌گذارد.

خیره‌کننده:هر اتفاقی که تحسین مردم را بر می‌انگیزد و آنها را مجبور می کند با نوعی هیجان و تحیر به چیزی خیره شوند و یا به آن فکر کنند.

زندگی:این دسته دربارهٔ مردم و روش زندگی آنهاست. گریزی به فرهنگ‌ها، زبان‌ها، اعتقادات، اهداف، رسوم و سنت‌ها، سبک زندگی، عادت‌های روزمره و البته شادی‌های مردم در سراسر دنیا.

غم‌انگیز:غم، درد و رنج و هر چه که نام بنامیم، بخش مهم زندگی مردم دنیاست. گاهی فقر مردم را می‌آزارد و گاهی حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله. گاه بی‌توجهی به محیط زیست مردم را می‌آزارد و گاه نادیده گرفتن حقوق مردم.

چندش‌آور:این بخش شامل اتفاقات حال به هم زن است. نوعی حس سرشار از ترس و گریز که چشمان را ناخودآگاه می‌بندد. از گذاشتن سر در دهان تمساح گرفته تا داشتن بلندترین ناخن دنیا.

تنظیم گزارش: مستانه منصوری

پیشنهاد می‌شود بخوانید:

آی کلاب
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.