سنگ های مصنوعی با مقاومت ۳ تا ۴ برابر سنگ های طبیعی

سنگ های مصنوعی تزئینی با مقاومتی ۳ تا ۴ برابر گونه طبیعی با استفاده از نانو ذرات ساخته شد.

پژمان پیرا، مدیر پروژه ساخت سنگ های مصنوعی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت:  پایه ساخت سنگ های مصنوعی از پودر سنگ، سیمان، مواد پلیمری و نانو ذرات هستند که توسط نانو ذرات به یک سری ابر روان کننده هایی دست پیدا کردیم و توسط آن مقاومت این نوع سنگها را نسبت به گونه طبیعی ۳ تا ۴ برابر افزایش دادیم.

وی در ادامه گفت: با کاهش ذرات سنگین و جایگزین ذرات سبک توانستیم وزن آن را نسبت به گونه طبیعی نصف کنیم و در ۶ طرح مختلف این سنگ ها را ارائه دادیم.

پیرا اظهار داشت: این سنگهای دکوراتیو هم در نمای داخلی و هم در نمای بیرونی منارل کاربرد دارند و تهیه این مدل سنگ ها که از گونه ای نادر از سنگ به شمار می آید هزینه گزافی را به دنبال دارد و این سنگ های مصنوعی هزینه های آن را کاهش داده است.

وی عنوان کرد: از مزایای دیگر این سنگ های مصنوعی ساخته شده توسط نانو ذرات نصب راحتتر آنها نسبت به سنگهای طبیعی است که نصبی مشابه نصب کاشی دارد و توسط چسب کاشی یا ملات بتون قابل نصب است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: صادرات به کشورهایی نظیر دانمارک، سوئد و غیره داشته ایم و از آنجایی که مقاومت این سنگ ها برای استفاده تزئینی از آنها بسیار مهم است کاربرد خوبی در مناطق سردبیر دارند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.