سهمی از اردوگاه‌های تفریحی به مددجویان

جام جم آنلاین: بسیاری از ویلاها و اماکن تفریحی در برخی از روزهای سال خالی از مشتری است. بعضی از اماکن و اردوگاه‌ها آنقدر خاک می‌خورد که در بی‌خبری صاحبان، امکانات و تجهیزات آن، فرسوده می‌شود، بدون آن که کسانی که آرزوی یک شب اقامت در این مراکز و اردوگاه‌ها و ویلاها را دارند، در آن اقامت کنند.

اما بتازگی یک موسسه خیریه در اقدامی جالب و البته خداپسندانه، درهای اردوگاه تفریحی خود را برای عموم مددجویان کشور باز کرده و از موسسات خیریه دعوت کرد تا از امکانات اردوگاه تفریحی، آموزشی و سیاحتی این خیریه در شمال کشور استفاده کنند.

مدیر عامل موسسه خیریه امام علی(ع)،از راه‌اندازی اردوهای تربیتی، آموزشی و سیاحتی ویژه خانواده‌های آسیب‌دیده اجتماعی خبر داده و گفته که هدف از برگزاری اردوها تشویق و ترغیب مددجویان به اشتغال و اصلاح الگوهای رفتاری و اخلاقی و ایجاد تعادل، کسب تجربه و افزایش مهارت‌های زندگی، افزایش روحیه تعاون و مشارکت جویی و کاهش آسیب رفتارهای پرخطر به جهت ارتقای سطح روحیه و تفریحات سالم و غنی‌سازی اوقات فراغت آنان است.

به گفته این خیر، در راستای اجرای سیاست‌های موسسه خیریه امام علی(ع) اردوهای فرهنگی، تفریحی درکنار بستر سرسبز طبیعت شمال ایران (شهرستان لنگرود منطقه چمخاله) محیطی مناسب در نظر گرفته شده و تمامی موسسات خیریه هم می‌توانند در زمینه اعزام مددجویان خود با هماهنگی قبلی با معاونت فرهنگی این موسسه، مددجویان خود را به این اردوگاه اعزام کنند.

این اردوها هرچند با هدف آشنایی جوانان و نوجوانان با آموزه‌های دینی، آشنایی با احکام اسلام، نماز، حجاب، گفتار و رفتار و آشنایی شرکت‌کنندگان با مفاهیم جنگ نرم و آسیب‌های فرهنگی انجام می‌شود و اهداف ویژه‌ای را دنبال می‌کند، اما می‌تواند به عنوان یک سنت حسنه از سوی سایر موسسات خیریه و غیرخیریه الگو واقع شود.

در حال حاضر بسیاری از سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دولتی و حتی شرکت‌های غیردولتی، صاحب اردوگاه‌ها و مراکز اقامتی و تفریحی هستند که شاید در بسیاری از اوقات سال از اقامت بی‌بهره‌اند. چنین رویه‌ای می‌تواند در استفاده بهینه از امکانات تفریحی حتی از سوی افراد کم بضاعت مفید باشد.

کوشا نیک‌بین – ‌جام‌جم


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.