سهم ویژه حیوانات کوچک در کارآفرینی!

سهم ویژه حیوانات کوچک در کارآفرینی!

نایب رئیس جامعه دامپزشکان ایران از سهم ویژه بخش درمانی دام کوچک در اشتغال‌زایی کشور خبر داد و گفت: گشایش کلینیک‌های درمانی حیوانات کوچک در کشور، رشد قابل توجهی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، نایب رئیس جامعه دامپزشکان ایران از شیب تند رشد اشتغال‌زایی در بخش درمانی دام کوچک خبر داد و افزود: در دهه ۷۰ و در شهر تهران تنها هشت کلینیک دامپزشکی وجود داشت که این تعداد در حال حاضر به ۱۲۰ کلینیک دامپزشکی رسیده است.

پیام محبی افزود: در گذشته تنها سه یا چهار دامپزشک به‌صورت سرپایی در کلینیک دامپزشکی دانشگاه تهران اقدام به درمان حیوانات خانگی و دام کوچک کرده که این تعداد هم‌اکنون به ۸۰۰ نفر دامپزشک دام کوچک در شهر تهران رسیده است که به‌صورت شبانه‌روزی اقدام به معالجه حیوانات خانگی می‌کنند.

وی رشد تعداد درمانگاه‌های مخصوص حیوانات کوچک را تنها منحصر به پایتخت ندانست و خاطرنشان کرد: روند صعودی گشایش کلینیک‌های دامپزشکی حیوانات کوچک در بسیاری از شهرهای بزرگ کشور، همزمان با تهران ادامه داشته است به‌طوری‌که هم‌اکنون شهر اصفهان دارای ۲۰ کلینیک دامپزشکی و مشهد نیز از ۱۵ تا ۱۸ کلینیک دامپزشکی مخصوص حیوانات کوچک برخوردار است.

رئیس بیمارستان دامپزشکی تهران همچنین از سهم ویژه بخش درمانی دام کوچک در اشتغال‌زایی خبر داد و تصریح کرد: افتتاح این تعداد مراکز درمانی ویژه دام کوچک در سطح کشور، سهم قابل توجهی در ایجاد اشتغال داشته است به‌طوری‌که هم‌اکنون بیمارستان دامپزشکی تهران به‌تنهایی، برای ۱۰۰ نفر از شهروندان ایجاد شغل کرده است.

محبی امکانات درمانی کلینیک‌های دامپزشکی کشور را در سطح قابل قبولی توصیف کرد و ادامه داد: در تعدادی از این مراکز امکانات آزمایشگاهی و جراحی مدرنی وجود دارد که مطابق با امکانات تشخیصی و درمانی کلینیک‌های دامپزشکی اروپا بوده و این بخش هم از لحاظ تخصص و هم از لحاظ امکانات توانایی کافی برای پاسخگویی به نیازهای درمانی دام کوچک در کشور را دارد./

 

خبرنگار: مریم شکرانی

L-910725-01

دام و طیور

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.