سهم ۴۵درصد آسیایی ها در آمریکا

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 سهم ۴۵درصد آسیایی ها در آمریکا

سهم ۴۵درصد آسیایی ها در آمریکا

ممتازنیوز: خودروسازان آسیایی بیشترین سهم را از فروش خودرو در ایالات متحده در ماه نوامبر سال جاری به خود اختصاص دادند. ۴۵ درصد خودروهای خریداری‌شده توسط شهروندان آمریکایی در ماه نوامبر تولید خودروسازان آسیایی بود.

به گزارش ممتازنیوز، بر اساس آخرین آمار ارائه شده از فروش خودرو در ماه نوامبر سال جاری در ایالات متحده آمریکا ۳ شرکت خودرو سازی تویوتا، هوندا و نیسان ژاپن و همچنین دو شرکت کره‌ای هیوندای و کیا بیشترین سهم از بازار فروش خودرو در ایالات متحده را به خود اختصاص دادند.
مجموع تعداد خودروی فروخته شده این شرکت ها حتی از مجموع تعداد فروش خودروی سه شرکت برتر خودروسازی جنرال موتورز، کرایسلر، و فورد آمریکا بیشتر بوده است.
بر این اساس از مجموع ۱ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۳۲۵ دستگاه خودروی فروخته شده در ماه نوامبر در ایالات متحده، ۵۶۵ هزار و ۹۴۱ دستگاه تولید ۵ شرکت آسیایی بوده که معادل ۴۵ درصد کل بازار فروش خودرو در این کشور بوده است.
سه شرکت بزرگ خودروسازی آمریکا نیز با فروش ۵۴۲ هزار و ۵۱۵ دستگاه خودرو ۴۴ درصد بازار این ماه را به خود اختصاص دادند.
بر اساس مطالعات صورت گرفته، اصلی ترین علت روی آوردن شهروندان آمریکایی به خرید خودروهای آسیایی، مصرف بسیار پایین سوخت این خودروها به نسبت خودروهای ساخت شرکت‌های آمریکایی است.
به گزارش فارس، شهروندان آمریکایی که از نظر فرهنگ خرید غالبا به خرید خودروهای بزرگ با حجم موتور بالا و همچنین مصرف سوخت بالا طی سالهای اخیر اقدام می کردند، با درگیر شدن این کشور در بحران های متعدد اقتصادی با هدف کاهش هزینه‌های روزمره زندگی در حال روی آوردن به خرید خودروهای کم مصرف و با هزینه کم هستند.
شرکت‌های خودرو سازی اروپایی آئودی و فولکس واگن آلمان نیز با مجموع فروش ۱۳۶ هزار و ۸۶۹ دستگاه، ۱۱ درصد از بازار فروش خودرو در ایالات متحده در ماه نوامبر را به خود اختصاص دادند.
خودروی کمری تولید شده توسط شرکت تویوتای ژاپن با فروش ۳۰ هزار و ۳۸۶ دستگاه بیشترین فروش را در بین خودروهای سدان در این ماه به دست آورد.
خودروی فورد سری F ساخت آمریکا نیز با ۶۵ هزار و ۵۰۱ دستگاه فروش به بیشترین فروش در بین خودروهای شاسی بلند دست یافت.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.