سهم ICT در تولید ناخالص داخلی ۲ درصد است

۲۱فروردین۱۳، فاوانیوز:معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در سال ۹۰ سهم درآمدهای حاصل از خدمات ارتباطی، فناوری اطلاعات و پست در GDP (تولید ناخالص داخلی) از ۱٫۹۲ درصد به ۲٫۱۲ درصد رسیده که در تمام بخش‌ها به جز تلفن همراه و ثابت افزایش داشته است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس ، محمد علی فرقانی با تشریح سهم درآمدهای حاصل از خدمات ارتباطی، فناوری اطلاعات و پست در تولید ناخالص داخلی سال ۹۰ اظهار داشت: بر اساس آمار و اطلاعات موجود، سهم درآمدهای حاصل از خدمات در این حوزه در سال ۸۹، حدود ۱٫۹۲ درصد بوده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: بررسی صورت‌های مالی دارندگان پروانه در حوزه‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پست نشان می‌دهد درآمدهای حاصل از ارائه خدمات در این حوزه‌ها در سال ۸۹ حدود ۹۲ هزار میلیارد ریال بود که در سال ۹۰ این رقم به ۱۱۳ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص سهم هر کدام از بخش‌ها در درآمد حاصل از خدمات ارتباطی، فناوری اطلاعات و پست تصریح کرد: سهم درآمد خدمات شبکه‌های تلفن همراه در سال ۸۹، حدود ۷۶ درصد بود که در سال ۹۰ به ۷۷٫۳ درصد رسید.

وی ادامه داد: همچنین سهم خدمات تلفن ثابت از ۲۲ درصد در سال ۸۹ به ۱۹٫۵ درصد در سال ۹۰ کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: سهم خدمات انتقال داده از دو درصد در سال ۸۹ به ۳٫۲ درصد در سال ۹۰ و خدمات پست نیز از ۲٫۳ درصد در سال ۸۹ به ۲٫۷ درصد در سال ۹۰ افزایش یافته است.
فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.