سه خبر از تکواندو

جمعه ۱۹ خرداد – ۰۲:۴۷:۰۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – تیم ملی تکواندو که جهت کسب آمادگی بیشتر برای حضور در المپیک ۲۰۱۲ لندن در اردویی ۱۰ روزه به میزبانی شهر سوان(کره جنوبی) بسر می برد، روز شنبه ۲۰ خرداد ماه از طریق فرودگاه امام(ره) به کشور باز می گردد.
به گزارش آریا؛تیم ملی تکواندو پسران شامل یوسف کرمی،کوروش رجلی،علیرضا نصرآزادانی و محمدباقری معتمد بودند که روند آماده سازی را در کره جنوبی زیر نظر فریبرز عسگری(سرمربی) و علی محمد بسحاق(مربی) دنبال کردند که طبق برنامه ریزی بعمل آمده تمرینات در دو نوبت صبح و بعدازظهر پیگیری شد و دو دیدار دوستانه و تدارکاتی نیز با تیم قهرمان دانشگاه های کره جنوبی یعنی دانشگاه یونگ این انجام شد و کادر مریبان توانستند از این طریق نقاظ ضعف و قوت را شناسایی و تمرینات آماده سازی را تا المپیک متناسب آنها طراحی کنند.
همچنین تیم ملی تکواندو دختران نیز با ترکیب فاطمه روحانی و سوسن حاجی پور در این اردوی مشترک با کره جنوبی شرکت داشته و چند دیدار تدارکاتی نیز برگزار کردند تا از این طریق چانگ(سرمربی) بتواند شناخت بیشتری را از ملی پوشان بدست آورده و تا المپیک با قدرت بیشتری روند آماده سازی را طی کند.
دیدار پولادگر با سفیر ایران در کره جنوبی
سید محمد پولادگر،رییس فدراسیون تکواندو که روز سه شنبه ۱۶ خردادماه  عازم کشور کره جنوبی شده بود، دیدارهایی را با سفیر ایران،شین چال کانگ و اردوی تیم ملی را انجام داد.
سید محمد پولادگر بعد از ورود به کشور کره جنوبی در اردوی تمرینات ملی پوشان حاضر شد و از نزدیک در جریان نحوه  آماده سازی تکواندوکاران و کیفیت این اردوی ۱۰ روزه قرار گرفت و در ادامه دیداری را با شین چال کانگ سرمربی تیم ملی پومسه داشت که مقرر گردید در آینده ای نزدیک این مربی برجسته دوره های آموزشی کیوروگی و پومسه را کشورمان برگزار کند.
در ادامه این سفر، سید محمد پولادگر دیداری صمیمی را با سفیر کشورمان در کره جنوبی برگزار کرد که بعد از بررسی وضعیت تیم ملی تکواندو و موفقیت این تیم در المپیک ۲۰۱۲ لندن قرار شد با توجه به آستانه پنجاهمین سالگرد دوستی دو کشور کره جنوبی و ایران یکدوره مسابقه تکواندو بین المللی نیز در آینده ای نزدیک برگزار شود.
شایان ذکر است،پولادگر در ادامه این سفر روز جمعه ۱۹ خرداد ماه به منظور شرکت در جلسه شورای اجرایی فدراسیون جهانی،دیدار با رییس WTF و همچنین اعضاء شورای اجرایی، مربیان و داوران شرکت کننده در المپیک لندن، عازم کشور چین می شود.
دیدار تیم ملی تکواندو با ارتش کره جنوبی لغو شد
تیم ملی تکواندو پسران با ۴ ورزشکار و دو مربی در اردوی آماده سازی برای حضوری مقتدرانه در المپیک ۲۰۱۲ لندن در شهر سوان(کره جنوبی) بسر می برد.
ملی پوشان ضمن ادامه تمرینات آماده سازی چند دیدار تدارکاتی و تمرین مشترک نیز با تعدادی از تیمها داشتند از جمله تمرینات مشترکی با کشورهای آذربایجان و ایتالیا انجام داده و دو دیدار دوستانه نیز با تیم قهرمان دانشگاه های کره جنوبی(یونگ این) برگزار کردند که کادر مربیان از عملکرد بازیکنان ابراز رضایت کردند.
طبق برنامه ریزی بعمل آمده قرار بود که روز پنج شنبه ۱۸ خرداد ماه دیدار نهایی با تیم تکواندو ارتش کره برگزار شود، ولی در آخرین تمرین تیم ملی، کوروش رجلی از ناحیه دنده به شدت دچار آسیب دیدگی شد و قادر به انجام مبارزه نبود و از طرف دیگر در اردوی کره جنوبی ورزشکاران بدون استراحت روند آماده سازی را به صورت فشرده دنبال کرده و حتی یکروز استراحت اردوهای ایران را هم در اختیار نداشتند، همین امر باعث خستگی زیاد ملی پوشان شده و حتی احتمال آسیب دیدگی ورزشکاران را افزایش می داد به همین دلیل کادر فنی بعد از بررسی شرایط موجود، صلاحدید که این دیدار تدارکاتی برگزار نشود.
نکته قابل توجه اینکه پیش از این ملی پوشان دو دیدار تدارکاتی برگزار کرده و کادر فنی شناخت لازم را از نقاط ضعف و قوت تکواندوکاران پیدا کرده و حتی در خصوص نفرات اعزامی به لندن، به نتیجه رسیده بودند لذا کادر مربیان تیم ملی برگزاری چنین دیدار دوستانه ای را به صلاح ملی پوشان ندید و آنرا لغو کرد.
شایان ذکر است،کادر فنی تیم ملی در خصوص اسامی تکواندوکاران اعزامی به المپیک ۲۰۱۲ لندن به نتیجه نهایی رسیده اند که به زودی اعلام خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۸۱۴۴۷۰۴۵۸۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.