سه خبر کوتاه

وطن امروز: سازمان حج و زیارت اعلام کرد: پیش ثبت‌نام عتبات عالیات از ساعت ۸ صبح روز شنبه ۱۸ شهریور آغاز و تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۳۱ شهریور ادامه خواهد داشت. متقاضیان تشرف به عتبات‌عالیات از ۲۷ مهرماه تا ۲۹ آذرماه همین سال می‌توانند با تکمیل فرم مربوط در سایت پیش‌ثبت‌نام به آدرس http://atabat.haj.ir برای خود و همراهان پیش ثبت‌نام کنند.

آغاز توقیف خودروهای با جریمه بیش از یک میلیون تومان

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور از آغاز توقیف خودروهای دارای جریمه یک‌میلیون تومان به بالا در سراسر کشور خبر داد. سرهنگ مرتضی دهقانی‌ گفت: بر اساس ماده ۸ قانون اگر کسی میزان جرایم صادر شده برای تخلفاتش به مرز یک‌میلیون تومان برسد و اقدام به پرداخت مبالغ جریمه نکند خودروی وی باید توقیف و به پارکینگ منتقل شود.وی ادامه داد:‌ هم‌اکنون همه خودروهای دارای این میزان جریمه در کشور شناسایی شده‌اند و همزمان با ابلاغ قانون، نامه‌های هشدار به صاحبان این دست از خودروها ارسال شد. رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور به فارس گفت: لذا آن دسته از مالکان که هشدارها را نادیده گرفته و اقدامی در جهت پرداخت جرایم خود نکرده‌اند خودروی آنها در استان‌های کشور توقیف خواهد شد.

۲۵ درصد کودکان تحت پوشش بهزیستی فرزند طلاق هستند

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی از افزایش تعداد کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش خبر داد و گفت: ۲۵ درصد کودکان بدسرپرست فرزند طلاق هستند. حمید‌رضا الوند افزود: براساس آمارهای موجود هم‌اکنون ۲۲ هزار و ۵۰۰ کودک در خانه‌های کودک تحت پوشش و همچنین خانواده‌های جایگزین نگهداری می‌شوند که تعداد این کودکان در سال ۹۰ نسبت به سال ۸۹، ۳ درصد افزایش داشته است. وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد کودکان بدسرپرست فرزند طلاق هستند، تاکید کرد: هم‌اکنون ۷۵ درصد کودکان تحت پوشش بهزیستی درمراکز غیر‌دولتی نگهداری می‌شوند. همچنین براساس اطلاعات به‌دست آمده ۸۷ درصد کودکان بدسرپرست و ۱۳ درصد آنان نیز بی‌سرپرست هستند.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.