سوال کنایه‌ آمیز عارف از قالیباف

۱۸خردادماه،

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2013/06/51965bfab7c50690cc6a0a428a5bc56a5.jpg

در جریان دور دوم مناظره ۸ نامزد ریاست‌جمهوری که عصر ۱۵ خرداد با موضوع فرهنگی- اجتماعی برگزار شد، محمدرضا عارف در نقد آنچه محمدباقر قالیباف دربارهٔ برنامه‌های خود در حوزه فرهنگ مطرح کرد و مرتب بر توجه به فرهنگ در دولت خود می‌گفت، سوالی را از قالیباف پرسید و در بطن این سوال، ماجرای برج‌سازی در یک باغ ۲۵۰۰ متری در شمال تهران را عمومی کرد.

در جریان دور دوم مناظره ۸ نامزد ریاست‌جمهوری که عصر ۱۵ خرداد با موضوع فرهنگی- اجتماعی برگزار شد، محمدرضا عارف در نقد آنچه محمدباقر قالیباف دربارهٔ برنامه‌های خود در حوزه فرهنگ مطرح کرد و مرتب بر توجه به فرهنگ در دولت خود می‌گفت، سوالی را از قالیباف پرسید و در بطن این سوال، ماجرای برج‌سازی در یک باغ ۲۵۰۰ متری در شمال تهران را عمومی کرد.عارف خطاب به قالیباف چنین گفت: «شما گفتید فرهنگ اساس کار دولت شماست؛ می‌‌خواهم بدانم آیا در شهرداری هم با همین رویکرد پیش رفتید و آیا معماری شهر تهران یا برج‌های شمال شهر هم با رویکرد معماری اسلامی ساخته شد؟»

محمدرضا عارف سپس گفت: «بنده در این رابطه مثالی می‌زنم. در نزدیکی منزل ما باغ ۲۵۰۰ متری قرار داشت که در چند سال قبل درخت‌های آن رو به خشکی می‌رفت، همان زمان با یکی از دوستان در شهرداری تماس گرفتم و موضوع را با او در میان گذاشتم.

این فرد پس از مدتی با من تماس گرفت و گفت باغ در وضعیت خوبی است و این در حالی است که حالا به جای آن باغ، دو برج ساخته شده است! این موضوع سبب شد تا در مورد رویکردی که از آن صحبت کردید نسبت به عملکرد شهرداری این سوال برایم پیش بیاید. البته چنین موضوعی تنها خاص دوره شهرداری آقای قالیباف نبوده و در قبل هم چنین مسائلی وجود داشته است.»

محمدباقر قالیباف نیز در پاسخ به پرسش عارف، جواب داد: بنده شهردار تهران هستم و در بحث فرهنگی به مردم می‌گویم که یک پروژه چه زمانی به پایان می‌رسد؛ در واقع برای آنها حرمت قائلم و اگر زیر پای آنها را به منظور بازسازی خراب کرده باشیم، از آنها عذرخواهی می‌کنیم.

امروز هم تهران بر مدار قانون و طرح تفصیلی اداره می‌شود و هیچ برج و ساختمانی بدون  کمیسیون ماده ۵ که مصوب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است، ساخته نمی‌شود.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.