سوخت گیری خودروهای گازوئیل سوز در استانهای مرزی محدود شد

این خبر امروز یکشنبه ۷ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

سوخت گیری خودروهای گازوئیل سوز در استانهای مرزی محدود شد

عصر خودرو : رئیس هیات مدیره سندیکای جایگاه های اختصاصی فروش فرآورده های نفتی کشور، گفت: خودروهای گازوئیل سوز در استان های مرزی تنها می توانند از نیمی از سهمیه سوختشان استفاده نمایند.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو ˈبیژن حاج محمد رضاˈ اضافه نمود: محدودیت سوخت گیری خودروهای گازوئیل سوز در مناطق مرزی با هدف جلوگیری از قاچاق سوخت اعمال شده است.
به گفته وی، بدنبال اجرای این محدودیت، عرضه گازوئیل در جایگاههای استان های مرزی بسیار کاهش یافته است، در حالی که جایگاه های بین راهی خارج از استان با تراکم بالایی روبرو می باشند.
رئیس هیات مدیره سندیکای جایگاه های اختصاصی فروش فرآورده های نفتی کشور، تصریح نمود: این مساله در بعضی از استان ها نظیر استان هرمزگان با اعتراض جایگاه داران و رانندگان کامیون ها روبرو شده و منجر iبه تعطیلی چند جایگاه در این استان شده است.
وی اضافه نمود: در حال حاضر روزانه ۹۵ تا ۱۰۰ میلیون لیتر گازوئیل در کشور توزیع می گردد، در حالی که این رقم در گذشته حدود ۸۵ میلیون لیتر بود.
این در حالی است که قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، پیش از این در مورد کارت هوشمند سوخت خودروهای گازوئیل سوخت گفته بود؛ در سال ۸۷ که پروژه عرضه گازوئیل با کارت هوشمند سوخت اجرایی شد، وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازی و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، کل خودروهای گازوئیل سوخت را iبه ۹ دسته تقسیم نمود.
به گفته ˈسید ناصر سجادیˈ، در این تقسیم بندی آنهایی که باری بوده اند را بر اساس تناژ و مسافربرها را نیز بر اساس تعداد مسافر تعیین و سپس مقدار مصرف گازوئیل برای ظرفیت کارت سوختشان مشخص شد.
وی تصریح نمود: بر اساس گزارش تفسیری های سامانه هوشمند سوخت، بیش از نیمی از خودروهای گازوئیل سوخت، کمتر از نصف مقداری که برایشان مشخص شده است، گازوئیل مصرف می نمایند که iبه این ترتیب حدود ۱۰ درصد از ظرفیت اجازه برداشت گازوئیل از کارت سوخت این خودروها کاهش یافت.
قائم مقام شرکت پخش فراورده ای نفتی، اطمینان داد که جدول مشخص شده برای خودروهای گازوئیل سوخت iبه شکلی تعیین شده است که کل نیاز این خودروها را تامین می نماید.
یادآور می گردد؛ مصرف گازوییل در هفت ماه اول سال جاری ۹۲ میلیون لیتر در روز گزارش تفسیری شده بود و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، این رقم ۸۸٫۳ میلیون لیتر بوده است.

یکشنبه ۷ آبان   ۶:۳۷

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.