سودان جنوبی به سازمان ملل اطمینان داد نیروهایش را از آبیی خارج کرده است

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۲/۲۳
سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد سودان جنوبی به این سازمان اطمینان داد تمام نیروهایش را از منطقه آبیی خارج کرده است و این نهاد بین المللی در حال بررسی این موضوع است.
منطقه آبیی ،واقع در منطقه مرزی بین سودان جنوبی و سودان و یکی از موارد مناقشه میان دو کشور از زمان استقلال سودان جنوبی در ژوئیه گذشته است. شورای امنیت سازمان ملل با تهدید دو طرف به اتخاذ تحریم ، تا هفته آینده به دو طرف برای بازگشتن به میز مذاکره فرصت داده است.
مارتین نسیرکی سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد نیروهای این سازمان در منطقه آبیی مطلع شده اند که «جوبا رسما به نیروهای پلیس سودان جنوبی دستور عقب نشینی از آبیی را داده است.» وی افزود:« در پی این اعلام حدود هفتصد نیروی پلیس سودان جنوبی با پشتیبانی تدارکاتی نیروهای سازمان ملل به کشورشان بازگشتند. هیئت سازمان ملل مستقر در این منطقه در حال بررسی موضوع است.»
کارکنان سازمان ملل متحد در آبیی اعلام کردند این بررسی ممکن است چندین روز طول بکشد. به رغم حضور چهار هزار نیروی اتیوپیایی کلاه آبی سازمان ملل در این منطقه ، ارتش سودان کنترل این منطقه را در اختیار دارد.
ساکنان منطقه آبیی قرار بود طی همه پرسی در ژانویه سال دوهزار و یازده در مورد پیوستن به سودان و یا سودان جنوبی اعلام نظر کنند که این امر با بروز اختلافاتی در مورد معیارهای ثبت نام در لیست انتخاباتی محقق نشد.
۱۷۹/۱۴۵

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.