سود مخفی کاری به جیب چه کسانی می رود

محمد حیدری

سود مخفی کاری به جیب چه کسانی می رود

ممتاز نیوز، دو سال از شیوع ویروس کرونا می گذرد و در طول این مدت انواع پاندمی و موج ها و تلفات انسانی را شاهد بوده‌ایم؛ اعلام ورود کرونا به کشور با تاخیر صورت پذیرفت و سود آن به جیب نمایندگان مجلس رفت، اینکه کدام دستگاه یا فردی تصمیم گرفت تا ورود و مشاهده کرونا به کشور را مخفی کند یک سمت ماجرا بود؛ سمت دیگر ماجرا پیوند خوردن ماجرای واردات واکسن به تحریم ها و لجاجت بر سر عدم واردات واکسن که منجر به تلفات فراوان هم وطنان شد، سر دیگر ماجرا بود.

انواع کرونا به محض ظهور و شناسایی در جهان در شهرهای ایران رویت می‌شد و همچنان وزارت بهداشت و مسوولان ستاد کرونا درگیر تدوین راهکار های متنوع برای جریمه خودروها بودند.

سویه های انگلیسی، ژاپنی، آمریکایی، هندی، دلتا، لامبدا و هم‌اکنون اومیکرون و شاید چند جهش دیگر که برای ما ناشناس بوده، از راه رسیدند اما واکسن پس از کش و قوس های فراوان و تنها پس از تغییر دولت وارد کشور شد.

معادل مبلغ واردات واکسن برای جمعیت هدف در کشورمان، داروهای ضدویروس وارد شد و آنچه ما فهمیدیم این بود که فاویپیراویر یا رمدسیور و… درمان کننده قطعی نبود اما جیب خیلی ها از این رهگذر پر شد.

کشف رابطه بین تغییر دولت و واردات واکسن هم بماند برای بعد؛ متاسفانه سیستم بهداشتی کشور همواره نسبت به شناسایی و اعلام خطر جدی در شیوع سویه ها با تاخیر عمل کرده است و اولین کسانی که با شروع بحران و همه‌گیری سویه ها با مخاطبه مواجه شدند کادر درمان بودند، شاید وقت آن رسیده حساب کادر درمان و فداکاری‌هایشان از مدیران و مسوولان شبکه بهداشت جدا شود.

در بررسی عملکرد مسوولان بهداشت و ستاد کرونا در حوزه شناسایی یا پیشگیری یا درمان تعلل و سیاسی کاری مشهود است.

آمار متوفیان ایرانی کرونا بیان کننده حقیقت دردناکی است.

امروز اومیکرون نیز همانند سویه های قبلی در جهان جولان می دهد از اروپا تا کشورهای همسایه و ما همچنان در تمام مصاحبه ها فقط و فقط انکار مسوولان کشور را شاهد هستیم.

نقشه استان های کشور هر روز با رنگ های زیبای زرد و آبی نمایش داده می شود و امان از هشدار و پیشگیری؛ شهرهایمان اسیر پدیده وارونگی هوا (واریانس) هستند و آلودگی هوا بیداد می کند یک سوم افراد علائمی همچون عطسه، آبریزش بینی، سر درد، بدن درد و کوفتگی، خستگی و تک سرفه دارند و این علائم را به گردن آلودگی هوا می اندازند.

اما مساله اینجاست اومیکرون هم تمام علائم فوق را ایجاد می کند؛ و ما هنوز در انکار هستیم، هنوز شیوه نامه های جلوگیری و بهداشتی را رعایت نمی کنیم، هنوز اولویت های دولتی‌مان در پیشگیری و هوشمندسازی در مقابله با شیوع بیماری کارساز نیست و خدا نکند اومیکرون با دلتا در ایران ترکیب شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.