سود مردم سوئد از تجارت کثیف دولت

۹ م دیماه ،

هر ساله حدود ۳۰۰ هزار تن زباله به مراکز ساخته شده برای بازیافت منتقل و از طریق سوزاندن به انرژی تبدیل می شود و این انرژی برای گرم کردن هزاران منزل مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل ازممتازنیوز، در سوئد از کودکی یاد می گیرند که هر زباله ای لزوما نباید دور انداخته شود. این کودکان می آموزند که بازیافت مواد یکی از بخش های مهم زندگی آنهاست چراکه دولت سوئد در چند دهه قبل با ارائه آموزش های لازم تلاش کرده است شهروندان خود را به کاهش مصرف، مصرف مجدد و بازیافت زباله ها تشویق کند.

سوئد در مقایسه با کشورهای دیگر در تبدیل زباله ها و کاهش تاثیرات مخرب آن بر روی محیط زیست پیشرو است. در حال حاضر در سوئد انرژی حرارتی یک چهارم منازل مسکونی شهروندان از طریق سوزاندن زباله ها و تبدیل آنها به انرژی تامین می شود.

هر ساله حدود ۳۰۰ هزار تن زباله به مراکز ساخته شده برای بازیافت منتقل و از طریق سوزاندن به انرژی تبدیل می شود و این انرژی برای گرم کردن هزاران منزل مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. سوئدی ها با سوزاندن زباله ها مخزن های عظیم آب را گرم می کنند و این آب که سطح شهر توزیع شده شده است منازل مسکونی مردم را گرم می کند.

 اما با توجه به کمبود زباله در سوئد دولت این کشور ناچار است برای تامین سوخت مورد نیاز خود جهت تولید انرژی حرارتی مصرفی در منازل مردم از کشورهای دیگر زباله وارد می کند و در حال حاضر برخی از کشورها مانند انگلیس، ایرلند و دهها کشور آفریقایی به سوئد زباله صادر می کنند و این تجارت هم برای آنها سودمند است و هم سوئد.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.