سوراخ کردن گوش ها به سبک آفریقایی را فراموش کنید

فروردین ۱۴۰۳

یک متخصص گوش و حلق و بینی اخطار داد: سوراخ کردن لاله گوش می تواند منجر به عفونت شود.

دکتر ابراهیم رزم پا استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران  در رابطه با سوراخ کردن لاله گوش گفت: مدت زمانی است که سوراخ کردن لاله گوش در بین خانم های جوان شایع شده  است .عضروف لاله گوش بسیار حساس است و اشخاص را از هرگونه دستکاری و تحریک کردن در این منطقه از گوش اکیدا منع می کنیم.

وی تصریح کرد: کافیست یک بار عفونتی برای شخص پیش بیاید این عفونت جزئی در مرحله اول منجر به عفونت شدید می گردد که بسیار دردناک و مقاوم نسبت به درمان است در مرحله دوم فرد دچار آبسه می گردد و این آبسه دردناک در نهایت می تواند در نهایت منجر به تغییر شکل لاله گوش شود.

وی افزود: گرچه این مشکل برای همه اشخاصی که اقدام به اینکار می کنند پیش نمی آید اما باید گفت که در صورت بروز بیمار را تا مدت زادی درگیر خود خواهد کرد.

این متخصص گوش و حلق و بینی در ادامه گفت: سوراخ کردن های متعدد لاله گوش تاثیری بر روی شنوایی فرد نخواهد داشت مگر در مواردی که مشکل حاد شود و فرد بخش اعظم لاله گوش خود را از دست بدهد که در آن زمان نیز بیماری بیشتر در جهت یابی صدا مشکل خواه داشت.

رزم پا در پایان تاکید کرد: برای سوراخ کردن نرمه گوش خود تنها به مراکزی مراجعه کنید که از استریل بودن آن اطمینان کامل دارید تا از بروز عفونت های احتمالی بعدی پیشگیری کنید./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.