سوریه به چهار کشور کوچک تقسیم می شود

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری العالم، وی مدعی شد: ارتش اسراییل طرح های نظامی را برای حمله به ایران تهیه و تقدیم دولت صهیونیستی کرده است.
 
این افسر صهیونیست که نخواست نامش فاش شود، در گفت گو با “یونایتد پرس اینترنشنال” گفت: احساس می کنیم احتمال تقسیم سوریه و تاسیس دولت های فرقه ای در این سرزمین  وجود دارد.
 
وی مدعی شد که اگر اوضاع این گونه پیش برود،سوریه به ۴ منطقه: کردنشین در شمال، علوی نشین در سواحل شامل دو شهر طرسوس و لاذقیه ، سنی نشین  و دروزی نشین در منطقه جبل دروز تقسیم می شود.
 
این صهیونیست تصریح کرد که منافع اسراییل در وجود حکومتی مرکزی در سوریه است نه در تقسیم سوریه .
 
وی با ادعای این که به دلیل حوادث سوریه محور تهران – دمشق – بیروت(حزب الله) متضرر خواهد شد ،گفت:این محور همان محوری است که سلاح از آن عبور میکند.
 
این افسر صهیونیست گفت: ما معتقدیم که ایرانی ها به شدت از حوادث سوریه نگرانند و سوال اینک این نیست که آیا نظام اسد سرنگون خواهد شد بلکه سوال این است که این امر چه وقت اتفاق خواهد افتاد؟
 
وی افزود: ما معتقدم که روس ها می دانند این مسئله فقط نیاز به زمان دارد.
 
این افسر صهیونیست مدعی شد که اسد کنترل کشور را از دست داده است و سربازان و افسران ارتش سوریه و حتی  یگان هایی از ارتش سوریه جدا می شوند.
 
وی گفت: ارتش سوریه همچنان طرفدار بشار اسد است. و بشار اسد و نیز اغلب اعضای خانواده اش همچنان در دمشق حضور دارند و به سختی می توان به این سوال پاسخ داد که تا چه زمان در آنجا خواهد ماند و سخت تر از آن این است که ایا اسد از سلاح شیمیایی علیه ملت خود استفاده خواهد کرد یا خیر؟
 
این افسر صهیونیست در ادامه به مسئله مخالفان مسلح در سوریه پرداخت و مدعی شد که: شورشیان سوریه متشکل از فراریان ارتش سوریه ،جبهه جهاد جهانی و اخوان المسلمین هستند و این مسئله چالش های بسیاری فرا روی اسراییل  قرار می دهد و هیچ کس نمی داند پس از سرنگونی اسد چه اتفاقی خواهد افتاد.
 
وی گفت:مسئله بسیار مهم برای ما این است که چه اتفاقی برای سلاح راهبردی سوریه خواهد افتاد و ارتش اسراییل این مسئله را به طور عمیق بررسی می کند تا بداند این سلاح به دست حزب الله خواهد افتاد؟
 
این افسر اسراییلی ادعا کرد که اگر شرایط ایجاب کند ارتش ارتش اسراییل می تواند مانع رسیدن سلاح های شیمیایی به دست سازمان های تروریستی شود.
 
وی اظهارداشت که ارتش اسراییل شمار نیروهای خود را در بلندی های جولان افزایش داده و در نوار مرزی موانعی ایجاد کرده است تا امنیت مناطق مرزی را تضمین کند که البته این اقدامات برای حمله صورت نمی گیرد بلکه همگی اقداماتی دفاعی است.
 
وی گفت: تعداد شهروندان سوری که عازم مرزها می شوند بیشتر شده است و عناصری به نوار مرزی آمده اند و اقدام به شلیک گلوله می کنند اما تاکنون پناهنده سوری به سمت اسراییل نیامده است.
 
این افسر اسراییلی درباره احتمال دخالت نظامی اسراییل در سوریه گفت: اگر حوادث سوریه به سمت انجام عملیات تروریستی علیه ما کشیده شود، سکوت نخواهیم کرد اما ترس ما از این است که عناصر جهادی در سوریه به منطقه مرزی جولان بیایند و این چالش بزرگی برای اسراییل به شمار می آید.
 
وی درادامه ادعا کرد که دبیر کل حزب الله از اوضاع سوریه نگران است و افزایش سخنرانی های و پخش نوار ویدیویی عملیات ربودن نظامیان اسراییلی در سال ۲۰۰۶ ، بیانگر پریشانی وی است.
 
این افسرصهیونیست در پایان خاطرنشان کرد که بعید است سرنوشت مسئله سوریه بر قدرت نظامی حزب الله تاثیری بگذارد زیرا  توان نظامی حزب الله با برخورداری از تجهیزات  نظامی و موشک ها در حال افزایش است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.