سوگواری یاس نبوی در دو هزار و ۳۰۰ امام زاده کشور در حال برگزاری است

حجت الاسلام ‘احمد شرفخانی’ روز چهارشنبه در حاشیه مراسم سوگورای یاس نبوی در یاسوج به خبرنگار ایرنا گفت: در هر یک از این امام زاده ها و بقاع متبرکه نیز بیش از دو هزار و ۵۰۰ روحانی از حوزه های علمیه سراسر کشور حضور دارند که به سخنرانی خواهند پرداخت.

وی ، مهمترین اهداف برگزاری سوگواری یاس نبوی را ، ترویج و تبلیغ بیش از پیش فرهنگ فاطمی ، معرفت افزایی و تقویت ایمان مردم نسبت به ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) و ترویج فضائل و الگوهای رفتاری آن حضرت عنوان کرد.

حجت الاسلام شرفخانی ، یکی از برنامه‌های اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در کشور را برگزاری سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه اعلام کرد.

وی، با بیان اینکه رویکرد مهم سازمان اوقاف این است که فرهنگ و سوگواری فاطمی را نیز عاشورایی برگزار کند ، افزود: ترویج فرهنگ وقف در کنار ترویج سیره و رفتار آن حضرت از دیگر اهداف برگزاری این مراسم بوده است.

شرفخانی ، با بیان اینکه امسال و در سومین سال برگزاری سوگواری یاس نبوی نیز مسابقات فرهنگی از خطبه ها ، احادیث و سیره آن حضرت برگزار خواهیم کرد ، افزود: سال گذشته بیش از یک میلیون و ۹۵ هزار نفر در مسابقات یاس نبوی در سراسر کشور شرکت کردند.

وی بیان کرد: در بارگاه هر یک از این امام زاده ها نیز نمایشگاهی تحت عنوان ‘یاس بی نشان’ با محتوای احادیث ، سخنرانی ها و خطبه های آن حضرت و با ۱۸ تابلوی درخشان با محتوای گرافیگی و فرهنگی نیز پیش بینی شده است.

حجت الاسلام شرفخانی ادامه داد: ایجاد معرفت، مشاوره و گفتمان با ابزار و فناوری جدید یاس نبوی و اقامه نماز جماعت از دیگر برنامه های مهم در روز شهادت این بانوی بزرگ اسلام است.

شرفخانی افزود: یکی از برنامه های شاخص دراین روز نیز واکاوی اولین منشور ولایت پذیری است که در تاریخ، خطبه ‘فدکیه’ با عنوان منشور ولایت ثبت شده است.

دبیر سومین سوگواره یاس نبوی گفت: امسال نیز همچون سال های گذشته خطبه فدکیه در امامزادگان و بقاع متبرکه با یک میلیون تیراژ توزیع خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: مراسم سوگواری یاس نبوی سال گذشته در یک هزار و ۶۰۰ امامزاده برگزار شد.

۶۷۱/۷۵۳۰/۶۲۷/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۶۳۵۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.