سیاه‌نمایی در عفاف و حجاب، بازی در زمین دشمن است

پنجشنبه ۲۲ تیر – ۱۲:۲۰:۱۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی:

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- درست است که وضعیت حجاب در جامعه ما، مناسب جمهوری اسلامی ایران نیست، ولی این که با مشاهده برخی بدحجابی‌ها، سیاه‌نمایی‌ کرده و مردم را نسبت به خدا و دین‌داری بیگانه بدانیم،‌ بازی کردن در زمین دشمن است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی میرباقری در پایان پیاده‌روی عفاف و حجاب که با حضور بانوان متدین قم از میدان روح‌‌الله تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: پی‌گیری مسئله عفاف و حجاب و برگزاری چنین آیین‌هایی، از ضرورت‌های نظامی اسلامی، به ویژه در مقابله با تمدن غرب است.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی ادامه داد: حجاب علاوه بر این که از احکام ضروری اسلامی است،‌ یکی از شاخص‌های اجتماعی پیشرفت فرهنگ و تمدن اسلامی نیز به شمار می‌‌آید.
وی با بیان این که اگر بخواهیم برای اسلامی بودن جامعه اسلامی شاخص‌هایی را بیان کنیم، مهم‌ترین شاخص‌، حجاب است، ادامه داد: با توجه به این اهمیت، یکی از مسائلی که غرب در جنگ فرهنگی خود با ما برای آن برنامه‌ریزی جدی دارد، عفاف و حجاب بانوان است.
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری خاطرنشان کرد: امپراطوری فرهنگی غرب که برای حضور در عرصه‌های مختلف جهانی و ارائه فرهنگ خود تلاش دارد، در کمتر جایی مانند عفاف و حجاب سرمایه‌گذاری کرده است، چون از بین رفتن عفاف و حجاب نمونه و شاخص اندازه‌گیری وضعیت مذهبی در جهان است.
وی در ادامه  با اشاره به این که در مسئله عفاف و حجاب، نسبت به جایگاه مطلوب، فاصله زیادی داریم، گفت: البته در این عرصه از سیاه‌نمایی جامعه باید به شدت پرهیز کنیم. برخی با سطحی‌نگری و بدون توجه به اعماق مسائل اجتماعی، همین که مظاهری به لحاظ  غفلت از احکام الهی به ویژه عفاف و حجاب را می‌بینند، شروع به سیاه‌نمایی می‌کند که جامعه خوب نیست و وضعیت دین‌داری و التزام به احکام الهی نامطلوب است.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با تأکید بر این که چنین سیاه‌نمایی‌هایی از نظر علمی قابل قبول نیست، ادامه داد:  اگر بخواهیم میزان بندگی مردم نسبت به خدا را اندازه‌گیری کنیم، باید حجم سرمایه‌گذاری دشمن در این عرصه را نیز مورد توجه قرار دهیم؛ این که در هیچ دوره‌ای، دستگاه شیطنت و فراعنه تاریخ، به اندازه امروز، تبلیغ منفی علیه مذهب وادیان الهی نداشته است.
وی اضافه کرد: در هیچ برهه‌ تاریخی این گونه نبوده که رسانه‌های این گونه جهانی باشد و قوانین بین‌المللی به گونه‌ای باشد که دست استکبار را برای اشاعه بی بند‌وباری و شیطنت در جهان باز گذاشته باشد، حال آن که در برابر این حجم فشار دشمن که به ویژه به نسل جوان ما را تهدید می‌کند، مقاوت قابل قبولی انجام شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان این که در کنار برخی بدحجابی‌ها، گرایش گسترده جوانان به فرهنگ و معنویت وجود دارد که حضور میلیونی مردم ایران از سراسر کشور در قم و مسجد مقدس جمکران گواهی بر این مسئله است، افزود: این که در برابر هجم گسترده تهاجم فرهنگی و درکنار آن فعالیت‌های نظامی و تحریم‌هایی همه‌جانبه، پرچم اسلام به زمین نیفتاده است،‌ نشان دهنده رشد معنویت در جامعه می‌باشد.
وی با تأکید بر  این که باید مراقب بود که در زمین دشمن بازی نکرد، گفت:  دشمن تلاش دارد به هر ابزاری و برنامه‌ای فرهنگ پوشالی خود را ترویج کند، که نشان دادن فاصله مردم از انقلاب و احکام الهی نیز از جمله این تلاش‌هاست، بنابراین باید مراقب باشیم که در زمین دشمن بازی نکنیم.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی خاطرنشان کرد: البته وضعیت حجاب در جامعه ما، مناسب جمهوری اسلامی ایران و بانوان این کشور نیست، ولی این سیاه‌نمایی‌ها نیز که از سوی دشمن ترویج می‌شود، نادرست است.
وی در ادامه با تأکید بر ضرورت ترویج عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: در این عرصه، برای این که کار ما تأثیرگذار باشد، در ابتدا باید مسئله را خوب تحلیل کنیم؛ به این معنی که اگر عفاف و حجاب و موانع و عوامل کمک کردن به ترویج آن و…، مورد بررسی کارشناسانه قرار نگیرد، هرچه هم برنامه‌ریزی و فعالیت کنیم، نمی‌توانیم به دست‌آوردهای قابل قبولی برسیم.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۲۱۲۲۰۱۲۵۸۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.