سید مرتضی حسینی:چرا بایدفیلمی با هزینه گزاف تولید شود، ولی به اکران نرسد؟

سه شنبه ۱۰ مرداد – ۰۱:۲۹:۰۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از ساخته شدن برخی فیلم‌ها با هزینه‌های گزاف از بیت‌المال و به اکران عمومی نرسیدن آنها، خواستار دقت بیشتر مسئولان ذی‌ربط شد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، سید مرتضی حسینی درباره تعداد قابل توجه فیلم‌هایی که تولید شده و اجازه اکران عمومی پیدا نکرده‌اند، گفت: در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر ارشاد و جواد شمقدری، رییس سازمان امور سینمایی کشور، ابن بحث مطرح شد.
نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی،‌ افزود: سوال ما این است که چرا فیلمی با سرمایه عظیم و پول هنگفت از بیت المال تولید می‌شود، ولی اجازه اکران به آن نمی‌دهند.
حسینی ادامه داد: مسئولان ذی‌ربط، ابتدا باید فیلمنامه را بخوانند و نسبت به فضا و مطالبی که به مخاطب القا می‌کند، آگاه شوند تا اگر مشکل دارد، همانجا مانع تولید آن شوند؛ نه اینکه  وقتی فیلمنامه به مرحله اجرا رسید و در آخرین لحظه، جلوی اکران آن را بگیرند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از برخی هنرمندان که با علم به خط قرمزهای کشور، فیلم‌هایی را تولید می‌کنند، اضافه کرد: برخی از این فیلم‌هایی که پشت خط اکران عمومی مانده‌اند، در جشنواره‌های داخلی، جایزه گرفته و حائز رتبه شده‌اند؛ اما ما از وزارت ارشاد خواسته‌ایم در انتخاب داوران و افراد برگزار کننده جشنواره‌ها دقت کنند تا ملاک داوری آثارجدا از تخصص، ارزش‌های نظام، انقلاب، مردم و شهدا باشد.
عضو فراکسیون روحانیون مجلس با اشاره به سرخوردگی و یأسی که در سینماگران در برابر اکران نشدن آثارشان به وجود می‌آید، یادآور شد: کلیت این امر، به عنوان یک دغدغه فرهنگی میان مسئولان مطرح است.
در میان تولیدات سینمایی سه دهه اخیر سینمای ایران، بیش از۲۰۰ فیلم که طی سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۹۰ساخته شده، فرصت اکران عمومی نداشته‌اند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۳۱۱۳۲۹۰۸۷۰۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.